לידה טבעית


לידה טבעיתמאז ומעולם נשים ילדו ללא כל עזרים רפואיים, ללא תרופות המקלות על כאבי הצירים, ולמעשה, נשים ילדו בביתן, בעזרת תמיכה של מיילדת. בעוד בעשורים האחרונים הלידה התבצעה, באופן שגור, בבתי היולדות, כיום, ישנה כמיהה חזרה אל הלידה הטבעית, זו הנותנת לכוחות הטבע והגוף לעשות את שלהם.

הבחירה בלידה טבעית

כל יולדת יכולה היום לבחור את הדרך הנכונה עבורה ללדת, בין אם בלידה טבעית ובין אם בלידה תחת אפידורל. העידן בו אנחנו חיים מזמן לנו רפואה מתקדמת, המאפשרת ללדת בבית החולים, תחת זריקה של אפידורל אשר מקהה את תחושת כאבי הצירים.

יחד עם זאת, נשים רבות בוחרות היום לשוב וללדת בלידה טבעית, בין אם בבית החולים ובין אם בביתן, עם התערבות רפואית מינימאלית, ללא אפידורל.

הסיבות לבחירה בלידה טבעית הן מגוונות

חלק מהנשים מעוניינות להתרכז בתוך התהליך עצמו, לחוות אותו עד הסוף, מתוך חיבור אל הגוף, ובאמונה כי כאשר תגיע העת, הגוף ידע כיצד להתמודד עם הצירים. אחרות, גורסות כי זו הדרך הנכונה ביותר, בעבור הוולד, להגיח אל העולם. ישנן גם נשים אשר מחפשות אחר חוויה מתקנת ללידות קודמות.

היתרון של לידה טבעית

למרות היכולת של הרפואה המודרנית להקל על כאבי הצירים והלידה, הרי שהאפידורל למעשה מאריך את משך הלידה עצמה. חוסר היכולת לזוז במהלך הלידה והשכיבה על הגב מאריכה את הזמן של התקדמות הפתיחה. בנוסף לכך, הלידה הטבעית היא דרך בריאה להתחבר אל היילוד, מאחר והיולדת מרגישה את התהליך, ללא ערפול וללא כהות חושים.

לידה טבעית בבית או בבית החולים

לידה טבעית יכולה להתבצע בבית או בבית החולים. בתי החולים ערוכים היום בחדרי לידה טבעיים, עם כל האמצעים המאפשרים ליולדת תחושה של רוגע, וכמובן, עם תמיכה רפואית מלאה במידת הצורך. נשים אשר בוחרות ללדת בביתן, עושות זאת לרוב בתמיכה של מיילדת או דולה.

הכנה לקראת לידה טבעית

כל אישה המעוניינת בלידה טבעית עוברת תהליך של הכנה לקראת הלידה. סדנאות שונות מספקות את הכלים המתאימים להתמודדות עם הצירים, להכנה של הגוף, להיכרות עם מהלך הלידה והשלבים. ההכנה היא כלי חשוב, המספק את הידע ואת הכוח להתמודד באופן בריא עם הלידה. זוהי דרך גם להפיג את החששות, להגיע מוכנים ולדעת כיצד להתמודד עם הצירים.

אמצעים טבעיים להקלה על הכאבים

ישנם מספר אמצעיים בהם יולדות הבוחרות בלידה טבעית עושות שימוש להקלה על כאבי הצירים.

תנועה – התנועה היא חלק חשוב מאוד במהלך הלידה הטבעית, והיא מאפשרת לקדם את הלידה באופן מהיר יותר. גם קפיצה על כדור פיזיו הוכחה ביעילה מאוד בקרב נשים להקלה על הכאבים.

מים – שימוש במים זורמים במהלך שלבי הלידה וככל שמתקדמת הפתיחה, מאפשרים לשכך את הכאבים בצורה טבעית. בין אם בשהייה באמבט של מים ובין אם באמצעות זרם מים על החלק התחתון של הגב.

השימוש במים בזמן הלידה מאפשר הרפייה, מקל על הכאבים ומפחית את הצורך במשככי כאבים. נשים ששהו במים בזמן הצירים דיווחו כי עוצמת הכאב פחתה והן הרגישו כיצד המים עוזרים להן בכל ציר וציר.

עיסוי – ישנם סוגים שונים של עיסויים המתאימים ליולדת ומאפשרים להקל על הכאב. עיסוי ממוקד, הנעשה בין אם על ידי בן הזוג המלווה או הדולה, גורם להרפייה של השרירים, לזרימה טובה יותר של הדם ושל החמצן.

דמיון מודרך – יש יולדות אשר נעזרות בשיטת הדמיון המודרך, שגם הוא נעשה ביחד הם המיילדת, בן הזוג המלווה או הדולה. מחשה ממוקדת מקדמת את תהליך הלידה ואף גורם לתחושה של רוגע.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!