צירי לידה – מתי תדעי שצריך ללכת לבית החולים?


מענק לידההצירים הם אחד מהחלקים החשובים ביותר בלידה פעילה, וכל אישה בהריון תוהה מתי הם יגיעו, עד כמה הם יכאבו, איך להתמודד איתם, ומתי מגיע הרגע בו צריך ללכת לבית החולים.

יש נשים שירוצו אל בית החולים עם הגעתו של הציר הראשון, אחרות, יעדיפו לבלות את תחילת הופעתם של הצירים בבית, באופן רגוע ושקט ככל שניתן.

אז איך מרגישים צירי לידה, איך נדע שאלו הם צירים אמיתיים? למה צריך וכדאי לתזמן אותם ומהו הזמן הנכון ביותר לצאת אל בית החולים? הנה כל השאלות הנפוצות והתשובות שכדאי לך לקרוא:

מהם צירי לידה?

ההתכווצות של שרירי הרחם נקראים צירים, זו הדרך של הגוף להכין את עצמו לקראת היציאה שלה הולד מהרחם.

תכיפות הצירים ועוצמתם הולכים ומתגברים בהדרגה, ולמעשה, גורמים לפתיחה של צוואר הרחם. ללא צירים, אין תהליך של לידה. ולעיתים, בהריון עודף, יש צורך בגרימה של צירים באמצעים רפואיים שונים.

נשימה עמוקה – איך מרגישים צירי לידה?

צירי הלידה מתחילים באופן הדרגתי, וככל שעובר הזמן הם מתגברים, ובמקביל אליהם צוואר הרחם נפתח, על מנת לאפשר מעבר של הוולד מן הרחם אל העולם.

תחושת ההתכווצות של הרחם תלווה בדרך כלל בחוסר נוחות ובכאב, אשר ילך וייגבר. לפעמים מרגישים את הצירים כמגיעים מהבטן ולפעמים מהגב.

כמה זמן נמשכים הצירים?

הצירים מבשרים את תחילתה של תהליך הלידה, אך הם ילווה אותך במהלך הלידה כולה ועד לסופה, מאחר ומעבר לתפקידם לאפשר יציאה של הוולד, הם גם מאפשרים יציאה של השליה עם הלידה. רק כאשר הוולד והשליה יוצאים, נפסקים הצירים. הזמן מהציר הראשון ועד לסיום תהליך הלידה משתנה מאישה לאישה ומהריון להריון.

מה זה תזמון צירים?

תזמון של הצירים מספק אינדיקציה לגבי התקדמות מהלך הלידה, ולמעשה, מאפשר לנו לאבחן את הזמן בו יהיה עלינו לצאת אל הבית החולים. בתחילה, הצירים יגיעו בצורה איטית, עם מרווחים גדולים בין אחד לשני, כאשר כל ציר ימשך כמספר שניות בלבד. כאשר המרווח מתקצר בין ציר לציר עומד על 5 דקות, ומשך כל ציר הינו 40 שניות – יש לצאת אל בית החולים.

איך להעביר את הזמן בין ציר לציר?

בהנחה שעוד לא יצאת אל בית החולים, ואת עדיין מתזמנת את הצירים, קחי את פרק הזמן הזה שאת בבית למנוחה קלה, התרגעות, אמבטיה או מקלחת נעימה שיכולים להקל על הכאבים.

ישיבה על כדור הפיזיו גם תקל על הכאבים וגם תאפשר התברגות נוחה לתינוק לקראת התקדמות הלידה. אם יש לך דולה, זה הרגע לזמן אותה אל ביתך, על מנת שתעזור לך להתכונן לקראת היציאה לבית החולים.

מתי כדאי לצאת לבית החולים?

כאמור, תזמון צירים של 5 דקות מאותת לנו לגשת אל בית החולים. יחד עם זאת, אם מדובר בלידה שניה המרווחים עשויים לרדת במהירות, מאחר והגוף כבר עבר את תהליך הלידה בעבר, ועל כן, כדאי שלא להתעכב יתר על המידה. כמו כן, יש לקחת בחשבון גם את משך ההגעה אל בית החולים מהבית. יש נשים שיעדיפו לשהות בקרבת בית החולים כבר עם הציר הראשון, ואחרות, יעדיפו עוד להספיק לסדר את הבית לפני הלידה.

הזמן בין הופעת הציר הראשון לבין הכניסה אל לידה פעילה משתנה בין אישה לאישה ובין היריון להיריון. ולמרות זאת, תזמון של הצירים, הקשבה אל הגוף ואל השינויים שהוא חווה, תאפשר לך את ההגעה אל בית החולים בצורה בטוחה ובזמן הנכון.

072-3971495
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!