שיטות ללידה קלה

שיטות לידה

ישנן שיטות רבות, מסורתיות ואלטרנטיביות, בהן תוכלי להיעזר בזמן הלידה. כאשר תמצאי את השיטה הנכונה לך תוכלי לעזור לגוף שלך להגיע ללידה קלה ולהפחית את הסטרס שהגוף עובר.

כאחות למדתי על השיטות הרפואיות להקלה על הכאב, וכדולה נחשפתי לשיטות אלטרנטיביות לשליטה בכאב והתמודדות איתו.
במאמר זה אדבר על על השיטות כדי שתכירי את האופציות הקיימות כיום ותוכלי לבחור מה שמתאים לך. כמובן שמה שמתאים לאחת לא בהכרח יתאים לאחרת. בסופו של דבר כל השיטות נועדו לעזור לך להגיע ללידה קלה עם כמה שפחות התערבויות רפואיות. 

איך תדעי איזה שיטה מתאימה לך? ניסוי ותהייה. תתחילי לקרוא על השיטות ובחרי שיטה אליה את מתחברת, דברי עם נשים שילדו בשיטה שבחרת כדי שתוכלי להבין דרך החוויה שלהן האם זה מתאים לך או לא.

 

שיטות רפואיות ללידה קלה

אפידורל– השיטה הנפוצה ביותר להקלה על כאבים. 

בהגיעך לחדר לידה ישאלו אותך אם את רוצה לידה עם אפידורל. במידה וכן, יחתימו אותך על טופס הסכמה בו כתוב שאת מודעת לסיבוכים האפשריים. בשיטה זו מחדירים בעזרת מחט צינורית דקה לחלל האפידורלי (זהו חלל שנמצא בסמוך לעמוד השדרה). אבל אל דאגה! את לא תרגישי בכלום חוץ מכאב הצירים.
המרדים יכנס לחדר ויבקש מכולם לצאת (כולל בן/בת זוגך) ותישארי בחדר עם המרדים והאחות. הצוות יחבר אותך לנוזלים ויבקש ממך לשבת ולקמר את הגב (כמו חתול כועס), לפעמים תתבקשי לשכב על צד שמאל עם הגב לכיוון המרדים.
לאחר מכן הוא יכניס לאזור המתאים חומר הרדמה מקומי כך שלא תרגישי את כניסת המחט והצינורית הדקה דרכה יעבור החומר לחלל האפידורלי. 

המרדים יוציא את המחט ויקבע את הצינורית למקומה כך שתוכלי לשכב על הגב ללא חשש. דרך הצינורית יוחדר החומר באופן קבוע עם אפשרות לבוסט נוסף של חומר במידה ותחושי צורך. הצינורית תישאר עד כשעתיים לאחר הלידה. האפידורל עלול לפגוע בתחושה למתן שתן ולכן במידה וזמן הלידה מתארך האחות תשים לך קטטר עד לאחר הלידה. 

 

פטידין– זו תרופה ממשפחת המורפיום והיא ניתנת בעירוי או בזריקה לתוך השריר, התרופה ניתנת יחד עם פרנגן שמטרתו היא למנוע את הבחילות שהפטידין עלול לגרום. התרופה עלולה לגרום לך להיות מטושטשת והיא עוברת שיליה ובכך משפיעה גם על העובר.
במידה וקיבלת פטידין זה לא מונע ממך לקבל אפידורל בהמשך.

 

גז צחוק– את גז הצחוק שואפים דרך מסכת חמצן והוא מקל על הכאבים וגורם לתחושת אופוריה. ההשפעה שלו היא קצרת טווח והוא מתנקה בקלות מהגוף. השיטה הזו בטוחה לשימוש לאם ולעובר.
במידה ותירצי לבחון את השיטה הזו כדאי לבדוק בבית החולים בו את עתידה ללדת האם יש להם גז צחוק.

שיטות אלטרנטיביות ללידה קלה

מכשיר tens– זה מכשיר חשמלי המחובר עם שתי אלקטרודות לאזור הגב התחתון. המכשיר שולח גירוי חשמלי ומשבש את הגירוי המוחי ובכך מקל על כאב הצירים.
הערה חשובה לגבי מכשיר הטנס- המכשיר יעיל כשאת מחברת אותו בהתחלה בזמן שהצירים עוד חלשים יחסית. כלומר, אל תחכי עד שהכאב יהיה בלתי נסבל כי אז יעילות המכשיר יורדת. יש לו מספר עוצמות כך שתוכלי לאט לאט להגביר את עוצמתו בהתאם לרמת הכאב. לשיטה הזו אין סיכונים היות והיא אינה משפיעה על העובר והיא אף אינה משפיע על המוניטור העוברי שתעשי בחדר לידה.
את המכשיר ניתן לרכוש בקופות החולים במחיר מסובסד או להשכירו ממקומות כמו יד שרה.

 

שיאצו– בשיטה זו תתבצע לחיצה על נקודות מסויימות בגוף שלך שבהן נמצאות נקודות מרידיאניות שהן בעצם נקודות של אנרגיה. לחיצה על הנקודות הללו תגרום להפרשה של הורמונים שיקלו על כאבי הצירים ויעזרו לשיחרור והרפיה מה שיסייע להתקדמות הלידה. 

 

דיקור סיני– זוהי שיטה נוספת שעובדת על המרידאנים, אבל במקום לחיצות המטפלת תשים מחטים בנקודות ספיצפיות. כמובן שהמחטים אינן כואבות ואין מה להשוות לכאבי הצירים.
שיטה זו יכולה לעזור גם בזירוז לידה וישנן מטפלות הנמצאות בבית החולים ויכולות לסייע אם תבקשי.

 

שירה ותנועתיות– תזוזה בתנועות מעגליות והשמעת קולות נמוכים תוך כדי הוצאת אוויר יעזרו בהקלה על הכאבים ויסייעו בקידום הלידה.

התזוזה בתנועות מעגליות תסייע לעובר להתברג באגן ולנוע לכיוון פתח היציאה והשמעת קולות נמוכים יצרו תהודה בגוף שתרפה את שרירי הבטן ואת שרירי רצפת האגן.

 

היפנוברת'ינג– השיטה הזו היא בעצם קורס שאת עוברת במהלך ההריון ומטרתה לנטרל את הפחד שמגיעה בזמן הלידה. בקורס תלמדי טכניקות נשימה, הרפיה, תזונה נכונה, בניית ביטחון לקראת הלידה והתמודדות עם הלידה עצמה. כך כשתגיעי לרגע הלידה יהיו לך את הכלים שיובילו אותך ללידה קלה.

הכנת הגוף ללידה קלה

כולן חולמות על הלידה המושלמת ולכל אחת יש את החוויה המושלמת שלה, ישנן לא מעט שיטות שיעזרו לך להגיע לרגע המיוחל במוכנות מלאה. עם זאת, חשוב להגיד שברגע האמת הדברים שונים ולפעמים יש הפתעות לא צפויות. הכי חשוב זה המוכנות המנטלית לשחרר ופשוט לזרום עם התהליך (וזה לא פשוט בכלל!), תוכלי להיעזר בבן או בת הזוג, חברה טובה, בת משפחה או דולה שמתמחה באחת השיטות האלטרנטיביות שצוינו כאן.
במהלך הלידה, בהשפעת הורמונים והלחץ המתלווה לתהליך אנחנו לא תמיד נהיה מחוברות למה שקורה סביבנו. לכן כדאי לבחור מישהי מתאימה שתלווה אותך בזמן האמת כי לפעמים נוכחות של אנרגיה טובה שאת יודעת שאת יכולה לסמוך עליה בחדר לידה עושה את כל ההבדל.

 יש לנו מבחר של דולות מדהימות המתמחות בשיטות השונות וישמחו ללוות אותך ולהוביל אותך ללידה קלה ונעימה. אני מזמינה אותך לבחור את מי שמתאימה לך ולהתחיל להכין תוכנית הלידה שלך.
 

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!