צילומי הריון – מה חשוב לדעת על הנושא והאם זה כדאי

במשך תשעה חודשים אנחנו סוחבות את הילד שלנו בתוכנו כשבין החודש השביעי לתשיעי הבטן נמצאת בשיא תפארתה. המראה ההריוני נעלם יחד עם הלידה, לכן נשים רבות מבקשות להנציח את התקופה, בין אם באמצעות צילומי הריון בלבד ובין אם בצילומים משפחתיים. אז איך זה בדיוק עובד ומה חשוב לדעת לפני שיוצאים לדרך? כדאי להמשיך לקרוא. 

מהם צילומי הריון ומה מאפיין אותם?

כולנו מכירים את הצילומים המיוחדים שפתאום עולים ברשתות החברתיות של נשים בהריון. הצילומים מדהימים, הבטן מחמיאה ונראה כאילו הם צולמו באופן מקצועי. סביר מאוד להניח שאלה היו צילומי הריון במסגרת מקצועית, שכן כיום נשים רבות וגם זוגות בוחרים להנציח את התקופה המיוחדת באופן זה. 

צילומי ההיריון באים להדגיש את התקופה היפה של ההיריון. בדרך כלל המצולמת תלבש בגדים שיבליטו את הבטן ההריונית, היא גם תיגע בה ותעטוף אותה, וכשהצילומים הם יחד עם בן הזוג והמשפחה גם הם משתתפים ומתייחסים לנושא הבטן. למשל, אחות גדולה יכולה להצטלם כשהיא נותנת נשיקה לבטן ההריונית, הבעל יכול לחבק או להאזין לבטן ועוד. מה שמאפיין את התמונות הוא הדגש על נושא ההיריון והמשפחתיות.  

בסטודיו או בחוץ?

הרבה נשים לפני לידה מתלבטות לגבי צילומי ההיריון וכיצד לבצע אותם. בדרך כלל כל סטודיו יציע שני סוגים של צילומים – האחד בתוך הסטודיו והשני בחוץ, בלוקיישנים שונים בהתאמה לדרישות המצולמת. יש יתרונות וחסרונות לשני סוגי הצילומים. הצילומים בסטודיו נוחים במיוחד, יש שירותים בקרבת מקום, אפשר להדליק חימום או מזגן וניתן לבצע אותם בכל מזג אוויר ובנוחות ופרטיות רבה. עם זאת, הצילומים בטבע ייחודיים בשל הנופים בלוקיישנים השונים. למשל, לא ניתן להשוות צילומים בשדה פורח או בפרדס או בים לצילום שנעשה בסטודיו, לא משנה כמה הוא יצולם טוב. החיסרון של הצילומים יעסקו בדרך כלל בנושאים של נוחות – אין בחוץ שירותים נוחים, לעיתים קרובות יהיה חם מידי או קר מידי, הצילומים תלויים בשמש וגם נדרש זמן להגיע מלוקיישן ללוקיישן. 

חשיבות המצלמה ומי שעומדת מאחוריה

צילומים לנשים בהריון ואחרי לידה עם התינוק מומלץ תמיד לבצע באופן מקצועי, אצל אנשים שהתמחו בתחום באופן ספציפי. כל תחום ההיריון והלידה מצריך התייחסות אחרת למצולמת, לדרכים השונות להחמיא לגופה, לטיפול בה המהלך הצילומים ולהדגשת החלקים המחמיאים ביותר בגופה. מדובר על תובנות מעמיקות אותן לומדים במסגרת קורס ייחודי העוסק בתחום זה. הוא מתייחס לתאורה, ללבוש, לגוף האישה בזמן ההיריון ולצילומים משפחתיים וזוגיים בסטודיו ובחוץ בלוקיישנים שונים. 

יש גם לא מעט חשיבות לנושא איכות המצלמה ומי שעומדת מאחוריה. כדי לקבל את התוצאה הטובה ביותר, יש צורך במצלמה איכותית לה עדשות מתאימות לצילומי סטודיו וחוץ, ויש צורך גם בצלמת מיומנת לה הכישורים האישיים כמו גם המקצועיים לנהל צילומים מסוג זה. על הצלמת לדעת כיצד לתת למצולמת לה לחו בנוח, כל כך בנוח עד שהיא תרגיש שהצילום שנעשה לה הוא עוד יום מהנה עבורה, ולא משימה שעליה לסיים כדי לסמן עליה וי. את הכלים הללו ועוד ניתן לקבל בקורס לימודים בתחום הצילום העוסק בצילומי ניו בורן, הריון ומשפחה. 

המאמר באדיבות סטודיו גברא studiogavra.

 

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!