מלווים לחדר לידה


מלווים בחדר הלידהלידה היא תהליך יוצא דופן בו קשורים זה בזה מגוון רחב של רגשות והוא מלווה בכאב פיזי. ישנה חשיבות רבה לתחושה נוחה של היולדת בזמן הלידה על מנת להביא ללידה תקינה וללא תקלות.

לאנשים הנוכחים בחדר הלידה ישנה השפעה לא מבוטלת על תחושתה של היולדת ועל האווירה שישנה: כשנוכחים בחדר אנשים הגורמים ליולדת להרגיש טוב גם האווירה נינוחה ונעימה יותר. איך לבחור את המלווה המתאים? מה חשוב לקחת בחשבון?

להקדיש לכך תשומת לב ומחשבה

בזמן ההיריון ההתרחשות הגבוהה כוללת בדיקות או התארגנות לקראת הגעתם של התינוק או התינוקת. לרוב, המחשבה מי ילווה את היולדת מתעוררת כמעט ברגע האחרון וגם אז התשובה כמעט אוטומטית: בן הזוג ואם היולדת. חשוב לבדוק טוב טוב מי האנשים שישרו אווירה נוחה ונעימה ויגרמו לך להרגיש טוב למרות הלחץ שבלידה.

חדר הלידה יכול להיות מקום מלחיץ ולידה היא אירוע אינטימי במיוחד. חשוב לא לראות את הליווי לחדר הלידה כמבחן לקשר. היי כנה עם עצמך ואפשרי לאנשים הסובבים אותך, כולל בן הזוג, להיות כנים מספיק איתך בכדי לעשות את הבחירה הטובה לכולם.

בן זוג – האם בכל מצב?

כמובן שבן הזוג הוא האדם הראשון עליו חושבים כמלווה ללידה. זהו שותפך לחיים, האדם שהיה איתך לאורך כל ההיריון ויהיה שותף מלא לגידול הילד ולכן אך טבעי שיהיה שותף גם לרגעים בהם מתחולל הפלא והתינוק יוצא מגופך. האם כל אדם מתאים לכך? לא בהכרח.

בן הזוג יכול להיכנס ללחץ ולחרדה בעקבות התהליך. יש גברים שנכנסים לפאניקה בעקבות הדם שיראו או ירגישו חוסר נוחות כשיראו אותך כאובה. לעיתים דווקא המעורבות הרגשית הרבה של בן הזוג תהיה בעוכרייך. למלווה תפקיד מול הצוות הרפואי, מסירת מידע אם יש צורך ותמיכה פיזית ורגשית בך, ולכן הוא צריך להיות רגוע ובפוקוס.

גם אימא לא תמיד תהיה המלווה האידיאלית

הקשר בין האם ליולדת צריך להיות מבוסס על פתיחות רבה ותחושה נוחה להחשף. אך גם אם זהו טיב הקשר, עדיין עליך לחשוב האם אימך היא האדם ההמתאים ללוות אותך גם בלידה. אמא יכולה להגיע עם דאגות וחששות, שהן הדבר האחרון שכדאי לחוות בחדר הלידה.

אמהות נושאות על גבן גם את שק החוויות שלהן מהלידות, שאינו בהכרח חיובי, ועלולות ולהגיע מראש עם מטענים שליליים. לא כל האמהות יכולות לראות את בתן כאובה וירגישו לחץ רב שישדר גם אליך.

יולדות רבות אינן מעוניינות שהחמות תגיע לחדר הלידה

אם חמתך עולה בדעתך כמלווה פוטנציאלי. כנראה שהקשר ביניכן טוב במיוחד. עדיין, אל תשכחי את רמת האינטימיות הגבוהה של האירוע, את החשיפה שלך לא כשאת עם חיוך על הפנים ובשליטה מלאה אלא ברגעים בהם הכאבים מציפים אותך.

חשוב לא להזמין את החמה ללוות אותך לחדר הלידה ממקום של ריצוי או אי נעימות. יום הלידה הוא היום שלך. זה היום בו את צריכה לחשוב קודם כל על עצמך.

לבחור צוות מנצח

קחי בחשבון שאם את בוחרת בשני מלווים חשוב לא רק קשר מצוין בינך לבין כל אחד מהם ויכולתו של כל אחד מהם להתמודד עם הסיטואציה, אלא חשוב לא פחות גם הקשר ביניהם.

חשוב שתהיה ביניהם יכולת לשיתוף הפעולה. הדבר האחרון שאת רוצה לראות מולך בחדר הלידה הוא את בן זוגך ואימך מתווכחים.

איך ישפיע המלווה הנכון על מהלך הלידה?

תחושה רגועה ובטוחה של היולדת תשפיע עליה מבחינה פיזית. כך הלידה תתקדם בצורה טובה. הורמון האוקסיטוצין האחראי על התרחבות השרירים, פתיחת צוואר הרחם והתקדמות לידה מופרש כשהגוף חש בביטחון ורגיעה.

תנועה מסייעת אף היא להתקדמות הלידה ושימת לב לתנועות, לשחרור השרירים ולא כיווצם יכולה להתבצע רק כשהיולדת מרגישה רגועה.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!