הפלה פרטית לעומת הפלה ציבורית


הפלה פרטית לעומת הפלה ציבוריתהפלה היא פעולה לא קלה אשר טומנת בחובה תחושות לא קלות, הן פיזית והן נפשית, במיוחד אם נעשית בשבועות מתקדמים יחסית של ההיריון. את ההפלה ניתן לעבור על פי חוק לאחר אישור של הוועדה להפסקת היריון.

לרשות האישה עומדות שתי אפשרויות באשר לסוג המקום בו תעבור את ההפלה: במקום ציבורי או במקום פרטי. היכן כדאי לעבור את ההפלה? למקום הפרטי ישנם מספר יתרונות שיהפכו את החוויה הלא נעימה לסבירה יותר.

הפלה בשלב מוקדם

  • אמנם הפלה בשלב מוקדם היא תהליך קל יותר מבחינה פיזית אך לא בהכרח קל יותר נפשית. אם מדובר בהיריון רצוי שהאישה נאלצת להפסיקו בגלל בעיה שהתגלתה אצל העובר, מדובר בכל מקרה בחוויה לא קלה. כבר בשלב זה ישנה משמעות לפניה לבית חולים פרטי על פני בית חולים ציבורי. הפניות הרבה יותר של הרופאים והצוות כולו מאפשרים ליווי של האישה והקלה עליה.
  • בשלב מוקדם של ההיריון ניתן לבצע הפלה באמצעות תרופות. בשלבים מאוחרים יותר, גם אם אלה שלבים מוקדמים יחסית של ההיריון, זוהי פעולה כירורגית. כאשר הפעולה נעשית בשליש הראשון של ההיריון, היא נעשית באמצעות
  • שאיבת ואקום: מחברים צינורית דקה אותה מחדירים ומחברים למשאבה השואבת את שק ההיריון והנוזלים.
  • לעיתים נדרשת הרחבת צוואר הרחם באמצעות למינריות- צינוריות סופחות נוזלים. הפעולה נעשית בהרדמה מקומית או אפילו ללא הרדמה.
  • גם כאן, למרות הקלות היחסית של הפעולה, להפלה הפרטית יתרון בכך שהרופא המבצע את ההפלה נבחר על ידי האישה. בבית חולים ציבורי מבצע את הפעולה רופא שהיה במשמרת באותה עת, יכול להיות גם רופא מתמחה.

הפלה בשלב מאוחר

הפלה בשלבים מאוחרים היא מורכבת מהפלה בשלב מוקדם, פולשנית יותר וכוללת שלבים רבים יותר. הפלה בשלבים מאוחרים מתבצעת לאחר הסקירה המוקדמת בשבועות 14-15 או לאחר הסקירה המאוחרת בשבוע 18-22. המקסימום הוא שבוע 23 מלבד מקרים חריגים. ככל שמתבצעת ההפלה מאוחר, כך הפעולה מורכבת יותר.

  • מהלך הפעולה: שילוב בין מתן תרופות להרחבת צוואר הרחם והבשלתו כמו ציטוטק או פרוסטגלנדינים לבין פעולה כירורגית. לעיתים נעזרים גם בלמינריות, במיוחד בהיריון בן יותר מ- 16 שבועות. לאחר מכן נעשית הוצאת התוכן ההיריוני באמצעות מכשירים מיוחדים. כאן כבר לא ניתן לבצע שאיבה כמו בהפלה מוקדמת אלא זו פעולה מורכבת ופולשנית יותר. לאחר הוצאת התוכן מתבצעת בדיקה באמצעות כפית גרידה שלא נשאר בפנים תוכן היריוני. בהפלה מאוחרת, אפילו יותר מאשר בהפלה מוקדמת, ישנה משמעות רבה למיומנותו של הרופא ולעובדה שהרופא נבחר על ידי האישה והיא ידעה מראש כי זהו רופא מומחה בעל ניסיון.

סיכום – יתרונותיה של הפלה פרטית

  • ליווי פיזי ונפשי לכל אורך התהליך, החל מן הפניה הראשונה, דרך ההכנה, המהלך עצמו וההתאוששות. עם כל הרצון הטוב של רופא בבית חולים ציבורי, לאישה ניתן יחס אישי וליווי צמוד יותר בבית חולים פרטי. ניתנת תשומת לב רבה יותר לאישה במהלך ההכנה להפלה וגם במהלך ההתאוששות ואפילו לאחר השחרור הביתה.
  • קביעת תאריך ביצוע ההפלה על ידי האישה: בשל העובדה שזהו תהליך פרטי, האישה יכולה לקבוע את תאריך ביצוע ההפלה.
  • קביעת הרופא שיבצע את המהלך: בבית חולים פרטי יכולה האישה לקבוע מיהו הרופא שיבצע את המהלך. ללא ספק הידיעה מיהו הרופא שיבצע את המהלך, היכרות קודמת איתו וידיעה על הרזומה שלו נותנת שקט נפשי.
  • יש לציין כי הפלה פרטית בבית חולים פרטי נעשית על פי חוק כך שההפלה נעשית רק בכפוף לאישור הועדה.

יתרונות הפלה בבית חולים ציבורי

היתרון היחיד שישנו הוא מחיר נמוך יותר. עם זאת, ישנם מוסדות רפואיים פרטיים הנמצאים בהסדר עם קופות החולים ואז הפער מצטמצם.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!