הנדסת חשמל או תוכנה – איך יודעים במה לבחור?

מעוניינים לעשות תואר בהנדסה? אחרי שבחרתם כי ברצונכם להיות מהנדסים תצטרכו לבחור את התחום הספציפי שבו יעסוק התואר. הרי קיימים לא מעט תחומי הנדסה כאשר לכל אחד מהם יש את הייחודיות שלו. על מנת שתוכלו לסיים את התואר בצורה מוצלחת יהיה עליכם לעשות את הבחירה הנכונה. אז האם כדאי להתחיל לימודי הנדסת תוכנה או חשמל? זוהי בוודאי השאלה שמעסיקה אתכם, ובגללה נכנסתם למאמר הבא. אנו נסביר לכם כיצד תוכלו לעשות בחירה שתהיו איתה שלמים. הנדסת חשמל או הנדסת תוכנה תנאי קבלה הם יחסית דומים. מה שעושה את ההבדל זה מה שאתם הולכים לעשות ביום שאחרי.

עד כמה אתם אוהבים לעסוק במחשבים?

כדי להיות מהנדסי תוכנה יהיה עליכם כל היום להתעסק עם מחשבים בכל מיני מובנים שונים. העבודה מהבוקר עד הערב היא בפיתוח של קוד, ובפתרון של כל מיני בעיות. אם אינכם אוהבים להתעסק עם מחשבים ככל הנראה שהבחירה הזאת לא תהיה טובה לכם. מעבר לכך התואר ברובו יעסוק במספרים ובמתמטיקה, דבר שתצטרכו לשלוט בו בצורה אידיאלית. כך שאם אתם מתקשים במתמטיקה תתקשו מאוד לסיים את התואר. תחשבו היטב עד כמה התואר הזה יכול להיות מתאים לכם ומתאים לעתיד שאותו אתם מדמיינים לעצמכם. 

האם אתם שולטים ומבינים בפיזיקה?

הנדסת חשמל היא בחירה אחרת לגמרי, כזאת שתביא אתכם להתמודדויות שונות. כדי לסיים את התואר בהנדסת חשמל יהיה עליכם לשלוט כמו שצריך בפיזיקה. הרי זה חלק משמעותי מאוד מתוך התואר שאותו אתם נדרשים להוציא. אם תתקשו בפיזיקה זה עלול לעכב מאוד את השגת התואר שאותו תרצו להוציא. בנוסף לפיזיקה יהיה עליכם לדעת כי אתם מסתדרים טוב עם תיקון של כל מיני בעיות. ידיים טובות זה דבר חיוני במיוחד לכל אותם האנשים שהולכים להיות מהנדסי חשמל.

אז במה צריך לבחור – חשמל או תוכנה?

הטיפ שלנו אליכם הוא שתנסו לבחון את האפשרויות השונות כמו שצריך. תנסו להבין מה אתם יכולים להשיג מכל אחת מהבחירות שאותן תוכלו לעשות. תקשיבו היטב למה שאתם מאמינים וחושבים לעצמכם עמוק בפנים. הרי אתם צריכים להתחבר לתחום שאותו אתם הולכים ללמוד בעצמכם. תוכלו אפילו להתנסות בקורסים שקשורים לתוכנה ובקורסים שקשורים לחשמל כדי לבחור בצורה טובה. יש כאלה שאפילו מתייעצים עם בוגרים שונים כדי לעשות בחירה מדויקת. אל תזלזלו בחשיבות של הבחירה הזאת, היא חייבת להיות בחירה שתהיו שלמים איתה. 

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!