הכנת גור כלבים לתינוק חדש – מה חשוב לדעת?

גור כלבים הוא תוספת מבורכת לכל משפחה, גם לפני שיש ילדים וגם אחרי. כשמתווסף לתמונה תינוק חדש, חשוב מאוד להכין את הכלב, בדיוק כפי שמכינים את האחים הגדולים לשינוי המשמעותי. הכנה מתאימה מבטיחה הרמוניה מוצלחת, כך שיהיה לכם קל יותר לגדל את התינוק (משימה מורכבת למדי, כידוע), ועוד תועלת היא רגעי הנחת הרבים – גם מהתינוק, גם מהכלב, וגם מהאינטראקציות שיהיו ביניהם לאורך החיים. בעמוד זה תמצאו טיפים להכנת גורי כלבים להגעת תינוק לבית – מוזמנים ליישם אותם.

 

צייתנות בסיסית

המפתח החשוב מכולם להכנת כלב לתינוק הוא יצירת צייתנות בסיסית. גור או כלב בוגר שלא נשמע לאדם שאיתו הוא חי עלול להתנהל עם התינוק בהתאם למחשבות ולרצונות שלו, ומן הסתם אתם לא רוצים לפרגן לו חופש פעולה מוחלט. בהתאם השלב הראשון הוא ביסוס צייתנות לפקודות בסיסיות, רצוי בעזרת תהליך אילוף גורים מקצועי. בהקשר זה כדאי לדעת שניתן לאלף כלבים וגם גורים בגישה חיובית, בלי ענישה דרקונית אלא באמצעות תקשורת מדויקת ויצירת הרגלים נכונים אצל בעל החיים.

 

הסתגלות לילדים

לילדים ולפעוטות יש אנרגיות שונות לגמרי מאלה של מבוגרים. כלבים, שהם בעלי חיים רגישים ואינטואיטיביים מאוד מטבעם, קולטים את זה – ולכן אם הגור לא מורגל באינטראקציות עם פעוטות, הוא עלול להילחץ כשהתינוק יגיע הביתה. בהתאם הטיפ השני הוא להרגיל את הכלב לאנרגיות של הפעוטות. אפשר לעשות זאת בעזרת משחקים עם ילדים במשפחה (אחיינים וכו'), ועוד אופציה היא משחקים בגני שעשועים (אם תגיעו לשם עם הכלב, תמיד יהיו ילדים שיתעניינו בו וישמחו לשחק איתו).

 

גישה חופשית לחדר של התינוק

כלב שרגיל לחיות עם בני אדם והסתגל גם לאנרגיות של פעוטות, וכמובן אינו תוקפני, יכול להיכנס באופן חופשי לחדר של התינוק. כדאי לאפשר לו לשהות בחדר הזה עוד לפני הגעת התינוק מבית החולים, כדי שירגיש בו בנוח ויהיה נינוח לגמרי בחלל הזה. אחרי הגעת התינוק סביר להניח שהכלב יסתקרן וינסה לתהות על קנקנו של התינוק – אל תמנעו את זה ממנו, מה גם שממילא אתם צמודים לתינוק ומוודאים שלא נגרם לו שום נזק.

אם הכלב חושש להתקרב לתינוק, אל תלחצו עליו. עם הזמן הוא יעשה זאת מיוזמתו. טיפ נוסף: הביאו לכלב פריט לבוש של התינוק מבית החולים, כדי שיוכל להריח אותו ולהסתגל לריח החדש.

 

מקסימום תשומת לב

לקראת הלידה, עוד יותר מכך במהלך השהות בבית החולים וגם אחרי החזרה הביתה חלק גדול מהזמן ומתשומת הלב שלכם מופנית מן הסתם לבייבי החדש. חשוב בכל זאת למצוא זמן גם לכלב, כדי שלא יפתח חרדת נטישה או ירגיש מוזנח (בדיוק כפי שחובה לפנות זמן לאחים גדולים אחרי לידה). טיפ נוסף הוא לחזק את תשומת הלב עם צ'ופרים, ליטופים, אינטונציות מפרגנות וכל דרך אחרת שתבהיר לכלב שהוא עדיין אהוב מאוד וחלק בלתי נפרד מהלהקה/משפחה.

 

"הצקות" מצד הפעוט

כשהתינוק גדל ומתחיל לפתח יכולות שונות, הוא עלול "להציק" לגור הכלבים (שגם הוא מן הסתם גדל). לפעוט אין כמובן כוונה רעה, אבל כחלק מבדיקת העולם המתמדת ומתוך אי ידיעה הוא עלול לנסות למשוך בזנב של הכלב, לתפוס לו בפרווה וכו'. חשוב לעצור כל פעולה כזו מיד, בלי כעס אבל באסרטיביות. מיד לאחר מכן יש ללטף את הכלב ולהרעיף עליו אהבה, כדי שיבין שאתם מגוננים עליו ולכן הוא לא צריך להגן על עצמו. במידת הצורך ניתן בשלב זה להיעזר בשירותיו של מאלף כלבים מנוסה שיעזור ליצור הרמוניה מדויקת בהתאמה מושלמת לתינוק ולכלב שלכם.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!