תזונה לאחר לידה: מה מומלץ לאכול לאחר הלידה?

קשה לחשוב על חוויה יותר מסעירת חושים, ביחס ללידה. הפלא של הבאת חיים חדשים לעולם יכול להשתקף בעיניים בצורה שאףתזונה לאחר לידה: מה מומלץ לאכול לאחר הלידה? דבר אחד לא ישווה לזה. אבל, הלידה גם עשויה להוביל לתשישות ועייפות שאין כדוגמתם. היא גם עלולה לעורר במידה רבה השפעות הורמונליות וגם להביא למצבי דיכאון (דיכאון לאחר לידה). למרבה המזל, בעזרת תזונה מתאימה ניתן לא רק לאושש את הגוף אלא גם את מצב הרוח. ניתן לשפר את תפוקת החלב וגם להרגיש חזקה יותר, מאוששת. מה חשוב לדעת על תזונה לאחר לידה – אלה המאכלים שתרצי להכיר.

כך תמריצי את מערכת העיכול ואת קצב חילוף החומרים

על מנת לשפר ולזרז את פעילות מערכת העיכול, שעלולה לחוות קשיים שלאחר לידה, כדאי להרבות באכילת סיבים. קוואקר, לדוגמה, מכיל המון סיבים תזונתיים והוא מהווה גם מקור לפחמימות מורכבות. קוואקר קל לעיכול, ניתן להוסיף אותו לשייקים, לבשל עם חלב חם או לפזר על גבי יוגורט. כדי להוסיף מנה של ויטמינים בריאים, פשוט קוצצים פירות טריים או פירות יבשים. אנרגיה, טעם טוב ומערכת עיכול שפועלת מצוין. אגב, מילה בעניין תמרים – המתיקות שבהם מעניקה זריקת מרץ חיובית. אבל לאחר לידה, הם תורמים בדבר מה חשוב לא פחות. בקרב נשים שעברו ניתוח קיסרי, הם מועילים להחלמה מהירה יותר ופחות דימום.

הגוף שלך זקוק גם למנה גדושה של לחלבונים

דיאטנים ורופאים מדגישים כי לאחר הפעולה המאומצת הכרוכה בלידה, כדאי לספק לגוף הרבה חלבון. אפשר כמובן לנסות חטיפי חלבון (שמשמשים גם מתאמנים וספורטאים). אך דרך לא פחות טובה היא להכניס לגוף מקורות טבעיים כגון טונה או ביצים. ביצים, מתברר כי לא רק שהן מספקות את החלבון שעוזר לאשש את הגוף אלא גם תורמות לתחושת רוגע והרפיה של כיווצים בגוף.

לסלק את התשישות ולהיאבק באנמיה

תשישות שלאחר לידה הייתה במשך שנים כמעט סוד כמוס. אבל המציאות הזאת השתנתה. אין מה לעשות, הלידה גורמת לכאבים, לפעמים גם למתח ומותר לקחת צעד אחורה ולהרגיש שמותר וחשוב להירגע. יהיה זה רעיון טוב להשתמש לזמן מה בתוספים ובמולטי ויטמין, שעוזרים לצמצם פערים. ומלבד זאת, כדאי לספק לגוף ברזל בצורה מרוכזת. נשים רבות סובלות מאנמיה בעקבות הלידה ובשל חוסרים שהצטברו לאורך זמן. כמו כן, גם במהלך הלידה, עם או בלי קשר לניתוח קיסרי, מתרחש אובדן מסוים של דם. למרות שניתן לקבל ברזל בתוספים, כדאי לצרוך מזונות עשירים בברזל. למשל בשר בקר. טוב לאכול בשפע גם אגוזים.

סייעי לגופך להפיק חלב בריא יותר לתינוק

אין כמו חלב אם, בכדי להעניק לתינוק את ההתחלה הטובה ביותר לחיים. בין אם את מניקה בטבעיות ובין אם את מעדיפה לשאוב ולהאכיל מבקבוק, לתזונה שלך יש השפעה. בעזרת תזונה מתאימה, תוכלי להפיק יותר חלב, להתגבר על קשיי הנקה ואף להעשיר אותו. בחרנו להציג כמה מזונות, אשר נחשבים לבריאים לאם ולתינוק גם יחד.

אכילת אבוקדו, למשל, מספקת שומן בריא וגם סידן. ואם את מחפשת תחליף מעולה לסידן, שלא על בסיס מוצרי חלב, תמצאי את זה גם בטחינה. אם חסרה לך עדיין אנרגיה, לכי על חטיפי חלבה ותיהני מכל העולמות. אגוזים בכלל ואגוזי ברזיל בפרט נחשבים לטובים מאוד לנשים מניקות. הרבי באכילת עלים ירוקים, עם דגש על תרד או ברוקולי. מעניקים הרבה ברזל, ויטמינים וסידן. קטניות, עשירות בחלבונים בריאים וכן מכילות חומצה פולית וסיבים. ולסיום, הכניסי הביתה חילבה וגינג'ר. מועילים מאוד גם לתוספת אנרגיה ולחיזוק מערכת החיסון.

072-3971495
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!