לא חזרת לסקיני ג'ינס לאחר הלידה? אלו הסיבות


סיבות בגללן לא נפטרת מהשומן שלאחר הלידהכפי שאימהות רבות יודעות, השומן הנותר על הגוף לאחר הלידה, יכול להטריד בדיוק כפי שבחילות בוקר יכולות להטריד אישה הרה.

המשקל העודף לאחר הלידה נוטה להישאר על הגוף הרבה אחרי שהתינוק התפתח, הגיע לגיל הגן, ואף עבר אותו. ויש לכך סיבה.

מאמר זה סוקר את עשרת הגורמים שעשויים לעכב את יכולתך להיפטר מהשומן שלאחר הלידה, גם אם עברו מספר חודשים או מספר שנים מאז שהתינוק נולד.

  1. את עסוקה מכדי להתעמל

סיבה תקפה לחלוטין בגללה אימהות רבות אינן מקפידות על פעילות גופנית קבועה היא, כי פשוט אין מספיק שעות ביום. אם את אימא עובדת, סביר להניח שאת רצה פנימה והחוצה מהמשרד בתחילת ובסוף כל יום.

וגם אם את נשארת בבית לטפל בילדייך, מה שכרוך בעבודה במשרה מלאה, את עשויה להיאבק למצוא את הזמן לבקר בחדר הכושר.

2. את (שלא בכוונה) אוכלת כפול

מלכודת בה נופלות אימהות רבות סביב הארוחות נראית כך: הילדים והאימא אוכלים ארוחת צהריים. הילדים משחקים עם האוכל על הצלחת, ופונים לעיסוקיהם.

במקום לשמור את השאריות או לשדרגן לארוחות נוספות, האימא אוכלת את מה שנותר על הצלחות. זוהי דרך קלה ביותר לצרוך מאה קלוריות נוספות או יותר מדי יום, אפילו ללא מחשבה.

3. שפע תזונה בריאה מובילה לשפע קלוריות מיותרות

אם את אוכלת בריא ולא מסוגלת להבין מדוע הקילוגרמים המיותרים עדיין נותרו על גופך, הסוד עשוי להיות טמון בגודל המנות שלך.

מזונות בריאים רבים מכילים אחוזי שומן גבוהים, לכן יש להקפיד על הפחתת גודל המנות, ולהבין כמה אחוזי שומן ופחמימות נמצאים בכל מרכיב תזונה הנחשב לבריא.

4. חסרות לך שעות שינה

מחקר שנערך בשנת 2016 ופורסם בכתב העת American Journal of Epidemiology, מצא שנשים שישנות חמש שעות או פחות בלילה, נמצאות בסיכוי גבוה יותר ב-32% לחוות עלייה משמעותית במשקל, במשך 16 שנים.

למרות שלא ניתן להציע גלולת קסם שתגרום לתינוק לישון יותר, מדענים מדגישים את חשיבות השלמת שעות השינה בכל פעם שיש הזדמנות.

5. את אוכלת בעמידה  – זהו מצב נפוץ אצל אימהות, במיוחד בחודשים הראשונים לאחר הלידה, כשהטיפול בתינוק מתבצע מסביב לשעון. אך אכילת ארוחות וחטיפים בעמידה, היא הרגל שעשוי להוביל לאכילה חסרת דעת, וזהו הרגל ממנו יש להימנע.

6. ההגדרה החדשה לדייטים ליליים זוגיים – מבחינת הורים חדשים רבים, ערב שישי הרומנטי ביותר כרוך בישיבה על הספה מול הטלוויזיה, והזמנת ארוחה במשלוח. אל תבינו לא נכון, בהחלט מגיע לכם לנוח, אך מומלץ לשקול להחליף את מארזי האוכל השמנוני בארוחה תוצרת בית. לחלופין, אם מזמינים ארוחה במשלוח, להקפיד שהמזונות יכילו רכיבים בריאים.

7. החמצת את ארוחת הבוקר – אף אחד אינו מכיר את לחץ הבוקר העמוס כמו אימהות. למרות שלעולם לא תשלחי את ילדייך לבית הספר מבלי ארוחת בוקר בריאה ומזינה, הסבירות שתדלגי על ארוחת הבוקר בעצמך, או שתסתפקי בכוס קפה, גבוהה למדי. במצב זה, חילוף החומרים שלך משתבש, מה שמוביל להצטברות מצב שנקרא "שומן עיקש".

  1. 8. את יושבת לאכול ארוחת ערב עם הילדים בשש בערב – הילדים הולכים לישון כעבור שעה או שעתיים, אך את רעבה שוב בשעה תשע. ארוחת לילה מאוחרת היא מלכודת אליה נופלות אימהות רבות, וקל לראות כיצד התהליך מתרחש.

9. הפסקת הנקהאם הינקת את התינוק, יתכן שהבחנת ביתרונות הנוספים המגיעים עם שריפת כמות מרשימה של 380 עד שש מאות קלוריות ליום. אך מה קורה כאשר ההנקה מסתיימת? לעתים המשקל העודף שב מיד.

10. טיול בפארק יכול להרגיש כמו פעילות גופנית, אבל זהו, שלא – כדי להציב את הנתונים בפרספקטיבה הנכונה, שעה הליכה בקצב מהיר שורפת 243 קלוריות. על מנת להפחית קילוגרם בשבוע, יש להפחית מהתזונה חמש מאות קלוריות, או לשרוף אותן באמצעות פעילות גופנית.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!