קורס הכנה ללידה – היתרונות של ההכנה לפני הלידה


קורס הכנה ללידהקורס הכנה ללידה, הרלוונטי במיוחד לבני זוג הנמצאים בהיריון הראשון שלהם, אך מומלץ באופן כללי בכל היריון, גם לזוגות שכבר עברו היריון אחד או יותר, הוא קורס שבו נחשפים המשתתפים לאתגרים, לחששות, לשאלות ולתהיות שמעלים ההיריון וכמובן הלידה הקרבה ובאה.

מטרת הקורס היא לספק מענה לצרכים הן של בן והן של בת הזוג, שכן לכל אחד מהם צרכים שונים, המתקיימים במקביל לקיומם של הצרכים המשותפים הקשורים להיריון וללידה.

הקורס מעניק לבני הזוג כלים חשובים שיוכלו לסייע להם לצלוח את התהליך על הצד הטוב ביותר, מתוך מודעות והבנה של התרחישים האפשריים השונים. כמו כן הקורס נועד ללמד את הגברים במשוואה, כיצד לתמוך בצורה הנכונה ביולדת ולהכין את בני הזוג לנסיבות שבהן יצטרכו לקבל החלטות משותפות חשובות ואף הרות גורל.

מטבע הדברים, הואיל ומדובר בקורס פופולארי מאוד ובעל ביקוש רב בימינו, אין זה פלא שישנו מגוון רחב של קורסי הכנה ללידה, המתנהלים במתכונות שונות ושהינם בעלי אופי שונה זה מזה. יחד עם זאת, רוב הקורסים מועברים בסדרה של מספר מפגשים ומיועדים עבור נשים ובני זוגן, החל מהשבוע ה-30 להיריון. באופן הזה החומר הנלמד במהלך המפגשים, עדיין נשאר טרי בזיכרון במועד הלידה.

אילו תכנים נלמדים במהלך הקורס?

במהלך הקורס לומדים מבחר נושאים הקשורים ללידה עצמה, כשברוב הקורסים שמים דגש מרכזי על נושא ההרפיה ועל לימוד של טכניקות נשימה שונות. בנוסף, נהוג להעביר תכנים הקשורים לשינויים הפיזיולוגיים במהלך ההיריון, מהלך הפיזי של הלידה ואחריה, בדגש על האותות שמשדר הגוף הנשי, כאשר מגיע הזמן למהר לבית החולים. קורס הכנה ללידה יכלול גם לרוב אספקטים רגשיים שונים והתייחסות נרחבת לתופעות נפשיות, חיוביות ושליליות כאחת, שעשויות להתעורר סמוך ללידה.

משתתפי הקורס, הן השים והן גברים נחשפים גם למגוון שיטות המשמשות לשיכוך כאבים בזמן הלידה, לרבות טשטוש, אפידורל, עיסוי בשמנים ארומטיים ועוד. ניתנת כמובן גם התייחסות רחבה למקרים פוטנציאליים לא רצויים המחייבים ביצוע של לידה מכשירנית באמצעות ואקום או מלקחיים וכן לאפשרות של ניתוח קיסרי. כל זאת על מנת שהיולדת ובן זוגה יגיעו למעמד הלידה כשהם מצוידים בידע רב, המאפשר להפחית את רמת החרדה הכרוכה בחוויה המיוחדת והמורכבת הזו.

בקורסים רבים דואגים להרחיב את תכנית הלימודים אל מעבר ללידה עצמה ומספקים גם מידע ומיומנות הקשורים לטיפול בתינוק ולחזרה לשגרה לאחר החוויה העוצמתית של הלידה.

בתחום זה נכללים למשל נושאים כמו "יצירת הקשר הראשוני עם הרך הנולד", "טכניקות הנקה וחשיבות ההנקה" ועוד. ישנן גם מסגרות שבהן מתקיים סיור בבית החולים, במחלקת היולדות ובחדרי הלידה. סיורים שכאלה מתקיימים בעיקר בקורסי הכנה ללידה המתנהלים מטעם בית החולים, שכן בקורסים פרטיים, קרוב לוודאי שכל משתתפת בסופו של דבר תלד במקום אחר.

קורסים מיוחדים

ישנן מסגרות הכנה ללידה המעבירות קורסים מיוחדים, המספקים מענה לצרכים מגוונים. כך לדוגמה במועדון היולדות של בית החולים ליס, ניתן למצוא קורס הכנה ללידת תאומים.

קורס זה מיועד עבור נשים בהיריון מרובה עוברים ובני זוגן וכולל תכנים הרלוונטיים להריונות אלה. בין היתר מדובר על הנקת פגים והנקת תאומים, התפתחות הריון תאומים ועוד. במועדון היולדות של בית החולים ליס ניתן גם למצוא קורס ייחודי המיועד עבור נשים חד הוריות, המתנהל באווירה תומכת ואינטימית הכוללת נשים בלבד ועוד מעבירים במועדון היולדות של בית החולים ליס, קורס הכנה ללידה המיועד לקהילת הלהט"בים.

קורס נוסף, המתנהל במתכונת מקוצרת, הוא "מרתון הכנה ללידה". מתכונת מזורזת זו מתאימה לנשים הנמצאות בשבוע ה-32 להריונן ובני זוגן ורלוונטי בעיקר לזוגות עסוקים במיוחד או פשוט לכאלו שלא הספיקו להירשם לקורס הסטנדרטי. המרתון כולל את כל הידע הרלוונטי, אך מועבר במתכונת מקוצרת.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!