המדריך למתאשפזת לפני לידה – כל מה שכדאי לדעת לקראת הלידה


לקראת הלידהרגע לפני שתזכי לחבק את הילד שלך, יהיה עליך לעבור בדלתות בית החולים ולהתאשפז. אשפוז לפני לידה הינו תהליך שיכול להימשך מספר שעות, ותלוי לא רק בעומס של מיון היולדות, אלא גם במצב בו המוכנות הפיזית שלך ללידה. הנה כל מה שאת צריכה לדעת.

תהליך הקבלה למיון יולדות

עם הגעתך אל בית החולים, יהיה עליך לעבור תהליך קבלה במיון יולדות. חדרי המיון בבתי החולים השונים ברחבי הארץ פועלים בכל שעות היום ובכל ימות השבוע. בשונה מחדרי מיון אחרים, אל מיון יולדות את לא צריכה להגיע עם הפנייה מרופא, כך שמבחינה כספית, ישנו כיסוי מלא. עליך לזכור להביא איתך את כרטיס מעקב ההיריון.

לאחר שפקידת הקבלה תפתח לך גיליון מיון, תקבל את פניך אחות אשר תבדוק את מצבך ותעריך את המוכנות הפיזית של גופך ללידה. במידה והגעת כבר אל בית החולים במצב של לידה פעילה, תועברי ישירות אל חדר לידה.

בדיקה ראשונה במיון יולדות

בחדר המיון תראיין אותך המיילדת, על מנת ללמוד ממך אודות הרגשתך הפיזית. היא תעבור על כרטיס מעקב ההיריון ותיקח ממך מדדים שונים: מדידת חום, בדיקת לחץ דם, בדיקת שתן, מישוש בטן, ניתור דופק לב, בדיקה נרתיקית ומוניטור עוברי.

תוצאות הבדיקות הראשונות במיון יולדות נועדו על מנת לקבוע האם עליך לעלות אל חדרי הלידה, או לעבור את בדיקה מקיפה יותר אצל הרופא.

בדיקה פנימית

בבדיקה הפנימית תבדוק המיילדת או הרופא מהו השלב בו את נמצאת מבחינת תהליך הלידה. הבדיקה הפנימית כוללת בדיקה של מיקום צוואת הרחם, כאשר בתחילת תהליך הלידה צוואר הרחם ממקום אחורנית לגוף, ובמהלך שלבי הלידה צוואר הרחם משנה את הכיוון קדימה לגוף. גם מרקמו של צוואר הרחם נבדק, כאשר צוואר רחם קשה מצביע כי את עוד רק בתחילתו של תהליך הלידה.

אלמנט נוסף אותו יבדקו בבדיקה הפנימית הינו ה"מחיקה" של צוואר הרחם. במצב הרגיל אורכו של צוואר הרחם הינו שלושה סנטימטרים, ובמהלך הלידה הצוואר מתקצר עד שהוא נעלם. הבדיקה האחרונה הינה בדיקת פתיחה. אל חדר הלידה תתקבלי רק כאשר את בפתיחה של 2 עד 3 סנטימטרים.

קבלה ללידה

אם הממצאים של הבדיקות מראים כי את נמצאת בתחילתו של תהליך הלידה, יהיה עליך להישאר בבית החולים. לא תמיד תתקבלי מיד אל חדר הלידה, ייתכן ותאושפזי במחלקת "טרום לידה", שם תמתיני עד לשלב בו תיכנסי אל לידה פעילה. אל מחלקת "טרום לידה" מתקבלות נשים הנמצאות במצב של פתיחה וצירים או לאחר ירידת מים, אך גם נשים הנמצאות במצב של "הריון בסיכון גבוה". כמובן, שבהחלט ייתכן, כי על אף הרגשתך, גופך עדיין אינו נמצא בתהליך של לידה וישחררו אותך לביתך עד להתקדמות.

אשפוז בבית היולדות

במידה והוחלט כי עליך להתאשפז בבית החולים, תוכלי לעבור אל בגדים נוחים יותר, כלומר, בגדי בית חולים. המיילדת תפתח בעבורך כרטיס אשפוז, תענוד לך את צמיד הזיהוי וגם לבעלך או למלווה מטעמך. בהתאם לשלב בו את נמצאת, יוחלט האם לעלות אותך אל חדר הלידה באופן מידי, או שיהיה עליך להמתין במחלקת "טרום לידה".

אשפוז לפני לידה הינו חלק אינטגרלי ממהלך הלידה בבית החולים. מהכניסה אל חדר המיון ועד לקבלת חדר לידה יהיה עליך לעבור שלבים שונים של בדיקות, ניטור עוברי ומעקב.

סבלנות היא מרכיב חשוב בתהליך, בעיקר אם מדובר בלידה ראשונה, שהרי אז, תהליך הכניסה אל לידה פעילה עשוי להיות ארוך יותר, ואיתו גם משך האשפוז לפני לידה.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!