לידה בחדר טבעי בבית החולים


לידה טבעיתלידה טבעית הינה לידה כדרך הטבע, ללא שימוש בעזרים רפואיים או במשככי כאבים. נשים, המבקשות ללדת בלידה טבעית בחדר טבעי בבית חולים, עושות זאת לרוב מתוך הידיעה כי הגוף יודע כיצד ללדת וכיצד להתמודד עם הכאב, ובכך מאפשרות לעצמן לידה שהיא לרוב מהירה יותר ומשך התאוששות קצר יותר.

אז מה חשוב לדעת על לידה טבעית? למי זה יכול להתאים? איך להתכונן לקראת הלידה ואילו אמצעים טבעיים קיימים שיכולים לסייע ללידה טבעית? הנה כל מה שחשוב לדעת.

ללדת כדרך הטבע

מאות שנים נשים ילדו ללא כל התערבות רפואית, אלא רק בתמיכה של יולדת. למעשה, עד לפני כמה עשורים השימוש במשככי כאבים, כמו אפידורל, כלל לא היה קיים.

כיום, נשים רבות בוחרות לחזור אל לידה טבעית, מתוך ההנחה כי הגוף אכן יודע מה לעשות, כיצד לעשות ואיך לפעול במהלך הלידה. כאשר אין התוויה רפואית, וההריון הינו תקין, ניתן לבחור ללדת בלידה טבעית בבית החולים, ללא משככי כאבים, בחדרי לידה המותאמים ללידה שכזו, עם מגוון של אמצעים המאפשרים הקלה על הצירים.

לידה טבעית מחייבת להכיר את הגוף

על מנת ללדת בלידה טבעית חשוב מאוד לבצע הכנה מתאימה. ישנם קורסים וסדנאות לנשים המעוניינות בלידה טבעית, בהם נלמדים טכניקות שונות להרפיית ושחרור הגוף, אשר מסייעים ומקלים במהלך הצירים והלידה.

ניתן גם לעשות שימוש בדולה, תומכת לידה, אשר מתלווה אל היולדת באופן רציף בכל שעות הלידה. נשים, אשר בוחרות ללדת בלידה שהיא טבעית, מכינות את עצמן ואת גופן מספר שבועות טרם הלידה, ובכך גם מפיגות את הפחדים וגם לומדות את הטכניקות ואת השיטות המסייעות למהלך הטבעי של הלידה.

מהלך הלידה הטבעית

לידה בחדר טבעי בבית חולים מאפשרת ליולדת תנועתיות רבה, תוך שמירה על בטיחות הלידה בכל עת. ניתן לבקש ניטור של העובר גם כאשר לא שוכבים על המיטה, ובבתי חולים רבים ניתן לבצע ניטור לא רציף או ניטור אלחוטי.

התקדמות הלידה נעשית בתוך חדר הלידה, ללא שימוש בחומרים תרופתיים להקלה על תחושת הכאב, כדוגמת, אפידורל. מתוך כך, היולדת אינה צריכה להיות שכובה על המיטה או מחוברת אל צינורות, ולכן, השלב האחרון של הלידה נעשה בהתאם לצרכים של היולדת, לרוב בכריעה, מאחר וזוהי צורה קלה יותר, אשר עושה שימוש בכוח הכבידה לטובת יציאת הוולד.

אבזור חדר הלידה הטבעי בבית החולים

בשונה מחדרי הלידה הרגילים בבית החולים, חדר הלידה הטבעית מספק ליולדת תחושה של בית, באווירה נינוחה ושקטה. בחדרי הלידה הטבעיים בבתי החולים השונים בארץ ניתן למצוא אמבטיה גדולה, המאפשרת לשהות בה במהלך הצירים, כדור פיזיו עליו ניתן לטלטל את האגן, שמנים שונים וגם כסא פרסה, שהינו כסא עליו ניתן לשבת וללדת.

כמו כן, ישנה מיטה המספקת מנוחה במידת הצורך, וכמובן, לצד כל אלו, ישנו מכשור רפואי במידה ועולה צורך בכך. כל יולדת הבוחרת ללדת בחדר לידה טבעי בבית החולים מוזמנת להביא איתה כל אמצעי אחר המאפשר לה להתגבר על הצירים ולחוות לידה טבעית, בריאה ורגועה.

היתרון בלידה טבעית בבית החולים

נשים הבוחרות ללדת בחדר לידה טבעי בבית החולים מאפשרות לעצמן את הביטחון הבריאותי המלא לכל אורך הדרך.

חדרי הלידה הטבעיים נמצאים בסמיכות לחדרי הלידה הרגילים ולחדרי הניתוח, וישנה השגחה רפואית כל העת, כך שתהליך הלידה הטבעית הינו בטוח לחלוטין והצוות הרפואי דואגת לרווחת היולדת והולד. באופן זה, היולדת יכולה ליהנות מלידה שקטה, באווירה נינוחה וכמובן, בטוחה.

ראו גם:

מתי מומלץ להגיע לחדר הלידה? המדריך המלא!

 

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!