כיצד נזהה אם חווינו רשלנות רפואית בהיריון ובלידה?

אחד המצבים שרבים מאיתנו חוששים ממנו הוא קבלת טיפול לקוי מצוות המטפל בנו ושאנחנו צריכים לסמוך עליו, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר במקרה של רשלנות רפואית בהיריון או בלידה, שעלול לגרום נזק בלתי להפיך ליולדת או לעובר. אם אתן חוששות שהטיפול שקיבלתן במהלך ההיריון או בלידה לא היה תקין, או שאתן רוצות לדעת מראש כיצד נראית רשלנות רפואית במצבים האלו – כדאי שתקראו את המאמר הבא.

 

מהי רשלנות רפואית בהיריון או בלידה?

נתחיל בהגדרה היבשה – רשלנות רפואית היא כל מקרה שבו הגורם המטפל לא פעל ברמת הזהירות המצופה ממנו, והטיפול שנתן גרם לנזק שלא היה נגרם למטופל בטיפול תקין. רשלנות רופאית מזכה את המטופלים בפיצויים גם אם לא הייתה כוונת זדון של הגורם הרפואי לפגוע במטופל.

רשלנות רפואית בהיריון או בלידה היא כל טיפול לא הולם שחרג מסטנדרט הזהירות המצופה מהמטפלים, וגרם לנזק חמור ולעיתים גם בלתי הפיך לאם או לתינוק. אם אתן רוצות לפתח מודעות בנושא, או שאתן חוששות שקיבלתן במהלך ההיריון או בלידה טיפול לא הולם, כדאי להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום כדי לשקול צעדים עתידיים ולהגיש תביעה לפיצויים בעת הצורך.

 

סימנים לזיהוי רשלנות רפואית בהיריון או בלידה

לא כל מקרה שבו העובר או התינוק אינם בריאים לחלוטין נחשב למקרה של רשלנות רפואית, אך סמכו על האינטואיציה שלכן בנושא. לפניכן כמה דוגמאות למקרים הנחשבים לרשלנות רפואית בהיריון או בלידה:

  • טיפול לא הולם בהיריון בסיכון – יש לא מעט נשים שההיריון שלהן מוגדר היריון בסיכון. במצב כזה הן צריכות להיות במעקב מתמיד ופרטני של מרפאה להיריון בסיכון, ולבצע בדיקות שגרתיות לעיתים תכופות כדי שההיריון יסתיים בהצלחה ולא תתרחש לידה מוקדמת. טיפול לא הולם של היריון בסיכון, שמוביל בדרך כלל ללידה מוקדמת או למקרים מצערים יותר, יכול להיחשב למקרה של רשלנות רפואית.
  • אי מסירה של מידע קריטי להמשך ההיריון – אם המטפל לא מוסר להורים כל מידע בעניין העובר כמו מצב בריאותו או פגמים מכל מיני סוגים שהתגלו בבדיקות או ממצאים לא תקינים שבעקבות גילויים ההורים צריכים לשקול את צעדיהם, או בעניין הבדיקות עצמן שהיא עוברת, הרי שהוא פועל באופן רשלני.
  • אי הפנייה לבדיקות – זהו תפקידו של המטפל לדאוג שהמטופלת מקבלת הפנייה לכל הבדיקות הנדרשות במהלך ההיריון, בין אם הוא תקין או בסיכון, ואם הוא לא מפנה אותה לבדיקות הרלוונטיות, ייתכן שאפשר יהיה לתבוע אותו על רשלנות רפואית.
  • רשלנות במהלך הבדיקות – כאשר המטפלים עורכים בדיקות פולשניות כמו אולטרסאונד, הם צריכים לוודא שהם לא פוגעים פיזית באם או בעובר. פגיעה פיזית שכזאת היא מקרה קלאסי של רשלנות רפואית, בתנאי שמוכיחים שהפגיעה אכן קרתה במהלך הבדיקה ושאפשר היה להימנע ממנה.
  • רשלנות בפיענוח תוצאות – פיענוח שגוי או מאוחר מדי של תוצאות קריטיות עלול להוביל לנזק לאם או לעובר, ולכן מקרה כזה ייחשב לרשלנות רפואית.

 

הגשת תביעה על רשלנות רפואית וקבלת פיצוי

מקרים של רשלנות רפואית בהיריון או בלידה, בייחוד כאלו שהנזקים שנגרמו מהם חמורים, יכולים לזכות את המטופלים בסכומי כסף נכבדים. לשם כך כדאי להתייעץ עם עורך דין, שיעזור לכן להעריך את שווי הפיצוי שמגיע לכן וילווה אתכן לאורך תהליך הגשת התביעה. הוא יציין אילו מסמכים תצטרכו להציג כהוכחות לפגיעה (תיעוד של הטיפול, היסטוריה רפואית שלכן ועוד), יפנה לחוות דעת של מומחה רפואה בתחום כדי לבסס בצורה מקצועית את הטענה לפגיעה, וינחה אתכן בכל מה שקשור להליך התביעה עצמו – את מי תובעים, לאן מגישים את התביעה ועוד.

 

סיכום

רשלנות רפואית בהיריון או בלידה היא לא מקרה נפוץ, אך יש נשים הנאלצות להתמודד עם טיפול לקוי ועם השלכותיו עליהן ועל התינוק. כדי לוודא שאכן חוויתן מקרה של רשלנות רפואית, כדאי להתייעץ עם עורך דין מומחה שיעזור לכן להבין אם יש עילה ומהו גובה הפיצויים שתוכלו לקבל.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!