מתי מומלץ להגיע לחדר לידה וכיצד להתכונן? – המדריך המלא


המדריך המלא - מתי להגיע לחדר לידההריון נמשך כ 40 שבועות, אבל אף אחד לא מבטיח לנו כי בדיוק בסוף 40 השבועות יחלו הצירים ותצטרכי לרוץ אל חדר הלידה.

אז מתי באמת מגיע הזמן בו עלינו לארוז את עצמנו ולסור אל מיון יולדות? איך נדע שיש לנו צירים אמיתיים? ומתי כדאי לנו, גם אם עוד לא סיימנו את 40 השבועות, להגיע אל בית החולים? קבלי את המדריך שיעשה לך סדר.

סימנים מבשרי לידה

ישנם מספר סימנים שמבשרים לכל אישה הרה כי הרגע מתקרב, והלידה נמצאת ממש מעבר לפינה: צירים סדירים וירידת מים. יחד עם זאת, לא תמיד קל לנו לזהות צירים סדירים, בעיקר כאשר מדובר בהריון הראשון, וכל כאב קטן או עווית בבטן גורמת לנו לתהות האם אלו באמת צירים.

צירים סדירים

איך מבדילים בין צירים מדומים לבין צירים סדירים? צירים סדירים הם צירים שניתן לאמוד אותם בזמן, והם מגיעים בהפרש מדויק בין אחד לשני, כאשר ההפרש בין ציר לציר יורד, בעוד העוצמה של הציר מתחזקת. כאשר ההפרש בין הצירים עומד על חמש דקות, ומשך כל ציר הוא בערך 40 שניות – זה הזמן לצאת אל חדר לידה.

ירידת מים

סימן נוסף לכך שהלידה מתקרבת היא ירידת מים, המבשרת את פקיעת מי השפיר. ירידה של מים לקראת הלידה תלווה ב"מפל" של מים, אך לעיתים עשויה להיות גם דליפה איטית של מי השפיר.

בכל מקרה בו את לא בטוחה אם מדובר בדליפת שתן או דליפת מים, מומלץ להגיע אל מיון יולדות. חשוב לדעת, כי לא תמיד ירידת המים תלווה עם צירים, ולעיתים נאלץ להמתין עוד יממה שלמה עד שיתחילו הצירים.

יחד עם זאת, בכל מקרה של ירידת מים, חשוב מאוד להגיע אל חדר הלידה מאחר ויש צורך במעקב צמוד אחר העובר. ייתכן כי בבית החולים יהיה צורך במתן אנטיביוטיקה על מנת למנוע זיהומים, ובמקרים בהם לא מתפתחת לידה תוך 24 שעות, גם בזירוז.

דימום

כאשר מופיע דימום, בכל שלב של ההריון, יש לגשת אל מיון יולדות. בדרך כלל, לקראת סוף ההריון, תופיע הפרשה דמית קלה המצביעה על יציאתו של הפקק הרירי, הפרשה קלה זו אינה דורשת מעקב. אך, כאשר מדובר בדימום כבד, יש להגיע לבדיקה במיון יולדות.

מיעוט תנועות עובר

החל מהשבוע 28 להריון יומלץ לך על ידי הרופא המטפל לעקוב אחר תנועות העובר. כאשר את חשה ירידה בתנועות העובר, או במידה ולא הרגשת את העובר במשך כמה שעות, יש להגיע אל בית החולים.

תחושה פנימית

לפעמים, תחושה פנימית כי משהו לא תקין, או אם את מרגישה לא בטוב, תוכלי להגיע אל בית החולים על מנת לבדוק, לאמת או להפריך את החששות שלך. בכל מקרה, הקשבה אל הגוף היא חשובה במהלך כל ההריון, וכמוה גם לקראת סוף היום.

סוף שבוע 40

תאריך הלידה המשוער נקבע לפי סוף השבוע ה 40 להיריון. לא כל הנשים יולדות בשלב זה, ולעיתים ההריון יכול להימשך גם עוד שבועיים נוספים. החל מהשבוע ה 40 להריון יש להגיע אל מיון נשים לצורך מעקב אחר העובר.

לקראת סוף ההריון חשוב לעקוב אחר הסימנים העשויים לבשר לנו על התפתחותה של הלידה, ובהחלט ייתכן כי תגיעי אל חדר הלידה והצוות הרפואי ישלח אותך להמשך המתנה בבית. ובכל מקרה בו יש צירים סדירים או ירידת מים – יש להגיע אל חדר הלידה.

לקריאה בנושא דומה: בריחת שתן במהלך ההיריון

072-3971495
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!