האם את מוכנה להיכנס להריון?

אחת מהמטרות הראשונות לאחר הנישואין תהיה לנסות להיכנס להיריון. זוגות רבים עובדים המון על מנת להרחיב את המשפחה בהקדם האפשרי. יש כאלה שכבר חושבים או מתכננים את ההיריון הבא, אחרי ההיריון הקודם שעבר. אך בכל פעם מחדש יהיה עלייך לשאול את עצמך האם את מוכנה להיכנס להריון? לעיתים זה נראה מובן מאליו, אך את התשובה חובה עלייך לתת לעצמך. כך לא תמצאי את עצמך במציאות בה את נכנסת להריון בלית ברירה. ההשלכות של כניסה להיריון משמעותיות, חובה עלייך להכיר אותן עד תום. אל תגרמי לעצמך לעשות החלטות שעשויות לשבש את כל התוכניות שלכם. הינה כמה דברים שחובה עלייך לזכור ולבחון טרם הכניסה להיריון. אחרי שאת תביני בדיוק מה נדרש ממך תוכלי להיכנס לתהליך בידיעה כי את גם תשלימי אותו. 

 

העלויות הכרוכות בכניסה להריון

בשלב הראשון יהיה עלייך לקחת בחשבון את העלויות הכרוכות בכניסה להריון. בעוד תשעה חודשים יצטרף תינוק חדש למשפחה, מכאן ההוצאות הולכות לגדול באופן מהותי. תוודאי היטב כי את מוכנה לעמוד בדרישות הללו, דרישות שלא כל אחת תהיה מוכנה להתמודד איתן. בו בזמן יחד עם בן הזוג והמשפחה התומכת תוכלי למצוא את עצמך עולה על דרך המלך. אך מי שחושבת שמדובר על תיק משמעותי עבורה, כדאי לה לשקול להפסיד את ההיריון. למרות הטראומה של הפסקת הריון בעיצומו, האחריות היא על כתפייך. אם את רוצה להפסיק היריון תוכלי להתייעץ עם המומחים של TLV מדיקל סנטר – מרכז כירורגי רב תחומי.

 

היכולת שלך להיות זמינה להריון

את בדיוק נמצאת בשיא הקריירה מבחינתך? יכול להיות כי ההיריון הקרוב יגיע בדיוק בזמן הלא נכון. יש כאלה שמתכננות היטב את התקופה בה הן הולכות להיכנס להיריון. אחרות לא עושות את החישובים הנכונים, לכן הן מוצאות את עצמן בבעיה רצינית. אם את הולכת להתחיל קריירה חדשה או שאת חייבת להשלים כמה דברים, מוטב שלא תיכנסי להיריון. תזכרי כי לאחר ההיריון מצטרף תינוק חדש למשפחה שידרוש ממך תשומת לב רבה. רק אם את פנויה בחודשים הקרובים תוכלי להיכנס להיריון מבלי שתתחרטי על הבחירה.  

 

תזכרי כי בקרוב ישנה חופשת לידה

חופשת לידה היא חופשה שכל אחת זכאית לקבל מיד לאחר הלידה. בחופשת הלידה היולדת צריכה להיות עם התינוק, לדאוג לו בחודשים הקרובים לכל מבוקשו. לרוב חוזרים לעבודה מחופשת הלידה כעבור שלושה עד שישה חודשים. מי שמעוניינת להיכנס להיריון בזמן הקרוב צריכה לזכור את העניין הזה. את צריכה לדעת כי את מסוגלת להתנתק מהעבודה ומהעיסוקים האחרים למשך כמה חודשים. אם זה עלול ליצור בעיות, אולי שווה לך לשקול תזמון אחר להיכנס בו להיריון. כל עוד היכולת לשלוט על המועד תהיה בידיים שלכן.

 

תשתפי את בן זוגך בקבלת ההחלטות

כמו שאת צריכה להיות מוכנה להיריון, כך גם בעלך חייב להיות בסוד העניינים. אומנם הבעל לא סוחב את התינוק ברחמו, אך הוא חייב להיות שם כדי לתמוך בך. אם מצפה לבן זוגך תקופה קשה, יכול להיות שתתקשי להתקדם עם ההיריון כמו שציפית. מה שאנו מציעים לך לעשות זה לשתף את בן הזוג שלך בתהליך קבלת ההחלטות. יכול להיות שהוא יחשוב על כל מיני תובנות שלא יצא לך לחשוב עליהן באותו הרגע. תזכרי כי גם היריון קיים יהיה אפשר להפסיק על ידי הפלה. זוהי לא גזרת גורל, מוטב כי תתחילי היריון רק כאשר את מוכנה ומעוניינת בו.  

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!