אשפוז לפני לידה עקב בעיות בלחץ דם


לחץ דםרבות מן הנשים יסבלו משינויים בלחץ הדם במהלך תקופת ההריון, לעיתים לחץ הדם יהיה גבוה ולעיתים נמוך, ואליהם יתווספו תחושות שונות. מתי רמת לחץ הדם בהריון עשויה להיות מסוכנת? האם יש צורך באשפוז בבית החולים בשל לחץ דם גבוה או נמוך? וכיצד זה משפיע על ההריון?

ערכי לחץ דם בהריון

על מנת לדעת מהם המדדים הנכונים של לחץ הדם, מומלץ לעשות קצת סדר. חשוב להבין כי המדדים בין אישה בהריון לבין אישה שאינה בהריון שונים. ובהתאמה: לחץ הדם התקין של אישה בהריון עומד על 80/120. לחץ דם גבוה מוגדל כלחץ דם העומד מעל ל 90/140 ולחת דם נמוך עומד על פחות מ 90/100. על מנת שהבדיקה תהייה מדויקת, יש לקחת מדדים בעת מנוחה, בשכיבה על הצד ובהפרש של שעה בין מדידה למדידה.

חשיבות בדיקת מדדי לחץ דם

אחת לכמה זמן בודקים את לחץ הדם במהלך תקופת ההריון, כאשר הדבר נעשה בצורה יסודית יותר ככל שההריון מתקדם, ובעיקר בשליש האחרון.

יש נשים אשר סובלות מלחץ דם גבוה או נמוך עוד לפני ההריון, וחשוב מאוד ליידע את הרופא המטפל בכך. בעיות בלחץ הדם הקודמות לתקופת ההריון משליכות גם על מדדי לחץ הדם בהריון עצמו, ועל כן, יש לעקוב בצורה מתמדת.

מעקב אחר מדדי לחץ הדם

נשים אשר העידו על ירידה או עליה בלחץ הדם ידרשו לעבור מעקב קפדני יותר במהלך ההריון, על מנת לשמור על המשך הריון תקין ובריא, ללא סכנות של לידה מוקדמת או התפתחות של רעלת הריון.

אם המדדים של לחץ הדם נשמרים מאוזנים, הרי שהמעקב ימשיך להתבצע במרפאה. כאשר המדדים הולכים ועולים או יורדים ככל שההריון מתמשך, ובעיקר לקראת השליש האחרון של ההריון, ייתכן ויומלץ לאם להתאשפז בבית החולים, על מנת לשמור על בריאותה ועל בריאותו של העובר.

לחץ דם גבוה

לחץ דם גבוה במיוחד בהריון הינו אחד מן המצבים הסבוכים השכיחים ביותר. לחץ דם גבוה במיוחד, העומד על 90/140 ומעלה, עשוי להצביע על רעלת הריון, ועל כן, יש צורך לעקוב גם אחר שאריות חלבון בשתן. שני המדדים הללו עשויים לסכן גם את האם וגם את העובר, ועל כן, לעיתים יהיה צורך בשמירת הריון או באשפוז ביחידה להריון בסיכון גבוה, על מנת לאפשר ניטור של העובר בצורה קבועה ויום יומית.

לחץ דם נמוך

לחץ דם נמוך עשוי לגרום לתחושה של סחרחורת, הזעה, כאבי ראש וגם התעלפויות. אם לחץ הדם נמוך בצורה חריגה, הדבר עשוי לסכן את העובר. כאשר לא ניתן להגיע אל איזון של לחץ דם נמוך באמצעות תזונה, יהיה צורך באשפוז ביחידה להריון בסיכון גבוה, על מנת לאפשר המשך הריון תקין, תוך השגחה מלאה על האם ועל העובר.

טיפול בלחץ דם גבוה או נמוך

בעיות בלחץ דם דורשות טיפול, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בתקופת ההריון. בעוד בדרך כלל ניתן להתאים תרופות להתמודדות עם לחץ דם גבוה או נמוך, לעיתים, לא ניתן לקחת את התרופות הללו במהלך ההריון, בשל הסכנה להתפתחות העובר. לכן, הטיפול בבעיות לחץ דם במהלך ההריון יהיו שמרניות, החל מהתאמה של תזונה נכונה, מנוחה והשגחה. מסיבה זו, ההמלצה על אישפוז לבירור והמשך מעקב, מאפשרת נקיטת צעדים זהירים על מנת למנוע סיבוכים או רעלת הריון, ולאפשר המשך תקין ובריא של ההריון.

ישנה חשיבות רבה ללקיחת מדדים ובדיקה של לחץ דם, ובכל חשש, יש צורך במעקב בהתאם להוראת הרופא המטפל.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!