היכן ללדת – כיצד לבחור בית חולים ללידה?


היכן ללדת - כיצד לבחור בית חולים ללידה?בעוד יש נשים שכבר מהרגע הראשון בו גילו שהן בהריון, יודעות היכן הן מתכוונות ללדת, יש כאלה שמתלבטות ולא בטוחות לגבי העניין הזה, בעיקר עם מדובר בהריון ראשון.

המאמר הבא בא לסייע לכל אותן נשים הנמצאות בתהליך של התלבטות, לא יודעות מהם הדברים שחשוב לשים אליהם לב ודגש לפני, בזמן ואחרי הלידה.

קרבה גיאוגרפית

אז כמובן שאם אתם מתגוררים באזור המרכז, לא מומלץ להגיע ללדת בחיפה, אלא אם כן ההורים שלך גרים באזור ואת מתכוונת לבלות את הימים או השבועות הראשונים קרוב לאמא לקבלת תמיכה ועזרה. שיקול גיאוגרפי חייב להיות חלק מתהליך הבחירה מכמה סיבות:

  • אם את כבר נמצאת בשלב של לידה ממש, אין לך זמן עכשיו להתחיל ליסוע נסיעה של מעל 30 דקות.
  • אם את בשלבי צירים, יכול מאוד להיות שתגיעי לבית החולים, שם יבדקו אותך ויאמרו לך לחזור בשלב מאוחר יותר שכן הלידה עוד איננה כל כך קרובה כמו שחשבת.

אם את בכל זאת מעוניינת בבית חולים ספציפי רק בגלל שיקולים כאלה ואחרים, בית חולים שרחוק מביתכם, יכול מאוד להיות שתצטרכו לקחת חופשה בסמוך לתאריך הלידה המשוער, להתארח אצל חברים, בני משפחה או בבית מלון, סיפור שיכול להתארך ואף לעלות לא מעט כסף, אבל זה כמובן שיקול אישי ואינטימי.

הכיני רשימה…

לידה הוא שלב מהותי בחיים ממנו נשים רבות חוששות ותוהות איך יעברו אותה, כיצד יתמודדו עם הכאב, עם הלחץ מסביב וכולנו שואפות לממש את הרצון שלנו ללידה כפי שאנחנו היינו רוצות.

אך כמו בכל שלב בחיים, גם כאן לא נוכל לקבל משהו שהוא מושלם ותמיד נצטרך להתפשר על קריטריון כזה או אחר. ההמלצה שלנו היא פשוט להכין רשימה על דף נקי, רשימה בה תכניסי את כל הרצונות שלך שקשורים לבית החולים. סוג של תכנית לידה. התכנית אמורה לענות על כמה מהשאלות  הבאות:

  • כמה מלווים היית רוצה שיהיו איתך בחדר הלידה?
  • האם את מעוניינת לקבל צירים?
  • האם את מעוניינת בלידה טבעית או בניתוח קיסרי, האם את מתכננת לבקש זריקת אפידורל?
  • האם את מעוניינת לשכב במיטה או להסתובב?

ומה לגבי אחרי הלידה?

נסי לחשוב מה היית רוצה שיהיה עם התינוק אחרי הלידה. האם חשוב לך שהוא יהיה איתך כמה שיותר, האם בתינוקייה כדי שתוכלי להתאושש, מה התנאים במחלקה שבה את מתעניינת ללדת, כמה זמן בדרך כלל נשארים במחלקה לפני שמשתחררים הביתה…

לאחר שגיבשת רשימה, השלב הבא יהיה לדרג את כל אותם רצונות שלך לפי סדר חשיבותם, כי כמו שכבר תיארנו בהתחלה, אין מושלם, תמיד צריך להתפשר על דבר כזה או אחר.

מטרת הדירוג היא להבין מה הכי חשוב לך, מה פחות ועל מה היית מוכנה לוותר. בעוד יש נשים שהדבר שהכי חשוב להן הוא התנאים במחלקת הלידה, אחרות רואות לידה טבעית כדבר מהותי וקריטי.

לעומת זאת, יש נשים שהקרבה הגיאוגרפית של בית החולים לבית ההורים חשובה להן ואחרות רואות בקרבה לתינוק אחרי הלידה כמשהו שאין לא מוכנות לוותר עליו.

לכן, אחרי שביררת עם עצמך איך היית רוצה שהלידה שלך תיראה, תוכלי לעשות סקר שוק לגבי בתי החולים הרלוונטיים אלייך, לבדוק האם את מקבלת שם מענה מלא לרצונות ולדברים שהכי חשובים לך ורק אז להגיע להחלטה סופית, אחרי שהחלטת וביררת עם עצמך, מה הכי חשוב לך.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!