אשפוז לפני לידה


אשפוז לפני לידההריון הוא חלק מהטבע שלנו, הגוף שלנו מוכן להיות בהריון ומסוגל להתמודד עם ההריון בצורה בריאה.

אך עם זאת, השינויים אותם עובר גוף האשה הינם רבים, וישנן נשים, בין אם בשל מחלות רקע ובין אם בשל מצבים בלתי צפויים, כמו תאונות או מחלות שונות, אשר זקוקות להשגחה רפואית צמודה בתקופת ההריון.

אשפוז לפני לידה הינה הדרך להבטיח את המשך תקינות ההריון, להתמודד עם מצבים רפואיים הדורשים טיפול או השגחה, ולאפשר גם לאשה ההרה וגם לעובר את מלוא הבריאות.

סיבות לאשפוז לפני לידה

ישנן סיבות שונות בהן יהיה צורך לבצע אשפוז לפני לידה, בין אם לתקופה קצרה וקצובה, ואם בין בשמירת הריון במחלה להריון בסיכון גבוה עד לתום תקופת ההריון.

את הסיבות לאשפוז לפני הלידה ניתן לחלק לשני גורמים, הגורם הראשון תלוי במצבה הבריאותי והגופני של האישה, בעוד הגורם השני תלוי במצב הבריאותי של העובר.

נשים עם מחלות רקע, הקודמות להריון, כמו בעיות לב, לחץ דם גבוה או נמוך, מחלת סוכרת, תאונה או פגיעה ידרשו למעקב צמוד ביחידה לסיכון גבוה.

גורמים לאשפוז הקשורים בקשר ישיר למצב ההריון או למצבו של העובר יכולים להיות כתוצאה מרעלת הריון, בעיה בהתפתחות העובר, צירים מוקדמים, מיעוט או ריבוי של מי שפיר, היפרדות שלייה או שלייה נעוצה וכמובן במצב של ירידת מים.

משך האשפוז

משך האשפוז במחלקה לסיכון גבוה תלוי כמובן במצב הבריאותי והגופני של המטופלת, כאשר כל מקרה לגופו.

בדרך כלל, מרבית מן הנשים ההרות, ישחררו אל ביתן ויתאפשר להן חזרה לשגרה או שמירת הריון בבית, תוך מספר ימים, ולאחר ייצוב המצב הבריאותי בגינו התאשפזו.

אך ישנן נשים, הנאלצות לבלות את שארית ההריון בהשגחה צמודה בבית החולים, על מנת לעקוב אחר התפתחות העובר ותקינות ההריון באופן רציף ולמנוע לידה מוקדמת. על אף הקושי הרגשי והנפשי הכרוך באשפוז טרום לידה, בעיקר אם יש ילדים נוספים בבית, חשוב מאוד להיות קשובים אל הצוות הרפואי אשר בריאות האישה ההרה ובריאות העובר הן בראש סדר העדיפויות.

בדיקות וטיפול במהלך האשפוז

מאחר ונמצאים בבית החולים לצורך השגחה צמודה, הצוות הרפואי מבצע בדיקות על בסיס יומי, בכדי לאמוד את המצב הבריאותי של האם ושל העובר.

בדיקות שתן, לחץ דם וניטור עוברי הן חלק משגרת היום יום של המטופלות במהלך האשפוז טרום הלידה, והן מאפשרות לקבוע את המצב ולהתאים את סוג הטיפול הנדרש, בין אם טיפול במחלת הרקע של האם ובין אם טיפול או מעקב אחר התפתחות העובר.

התמודדות עם אשפוז טרום לידה

אף אחת לא רוצה לבלות את ההריון בבית החולים בהשגחה צמודה, יחד עם זאת, יש להבין, כי המצב אינו מאפשר התנהלות אחרת, ולכן, ברוב בתי החולים ישנה שגרת יום שתקל על האישה את ההתמודדות: מפגשי היכרות עם מטופלות אחרות, סדנאות הכנה ללידה והכנה להנקה, שיחות תמיכה ואפילו פעילות גופנית המותאמת אל המצב הבריאותי. כמו כן, ישנן שעות ביקור במחלקה, וכמובן, שניתן להביא ספרים, מחשב נייד או כל עיסוק אחר שיוכל להעביר את משך השהות במחלקה להריון בסיכון גבוה.

השהות באשפוז טרום לידה היא אינה מצב אידיאלי בעבור האישה ההרה, יחד עם זאת, חשוב להבין, כי השינויים הפיזיולוגיים שעובר הגוף שונים בין אחת לשנייה, ולעיתים, יש צורך בהשגחה וטיפול צמוד על מנת להבטיח המשך הריון תקין. תמיכה נפשית, בין אם מהבית ובין אם מהצוות הרפואי, תאפשר שהות נעימה וקלה יותר.

072-3971495
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!