איך להפוך להורים – שיטות נפוצות ועזרים חיצוניים

חלום ההורות של רבים לעיתים נתקל בקשיים, אך למזלנו הרב בעידן של היום קיימות דרכים רבות להפוך להורים. הפתיחות בתחום, הקדמה הטכנולוגית הרפואית והאפשרויות החוקיות מעמידות בפני רבים מספר רב של דרכים להיות הורים. מה כדאי לדעת על השיטות השונות ומדוע היום אפשר להיות אופטימיים מתמיד? כדאי להמשיך לקרוא. 

להגיע למצב בריאותי אופטימלי 

כל הריון הוא עולם ומלואו ואצל כל אישה הוא מתבטא אחרת מבחינה פיזית. יש נשים שלוקחות את ההריונות בקלות ויש שלא, יש שיפתחו תסמינים ותופעות שונות ויש שיעברו את ההיריון באופן חלק ולא מורגש. עם זאת, כדאי לדעת שהריון הוא תקופה מאתגרת מבחינה גופנית, הוא מצריך תעצומות נפש וגוף רבים, לכן הגעה להריון כאשר הגוף נמצא במקום האופטימלי ביותר שלו הנה קריטית. אם שוקלים להיכנס להריון מומלץ להקפיד על תזונה מזינה ובריאה, לעסוק בספורט, במידת הצורך להוריד קילוגרמים עודפים ולעבוד על גמישות הגוף. ניתן להוסיף לכל אלה ויטמינים נחוצים ולהתחיל לקחת חומצה פולית לפחות שלושה חודשים לפני הניסיונות להיכנס להריון. 

לבצע בדיקות רפואיות

כדי להעריך בצורה נכונה את המצב הגופני, מומלץ לבצע בדיקות רפואיות כלליות לפני הניסיונות לכניסה להריון. לדוגמה, יש לבצע בדיקות דם ושתן ולבחון האם חסרים ויטמינים או מינרליים חיוניים בגוף, והאם ישנם סימנים המעידים על מחלה כל שהיא בגוף. הערכה זו יכולה לסייע רבות בקביעה האם יש צורך ליטול את הוויטמינים, אילו ליטול ובאיזו תדירות. גם נשים פונדקאיות ונשים שמתעתדות לקבל תרומת ביצית זקוקות לבצע בדיקות אלה ועל כך נדבר בהמשך. 

להיות מוכנים לכל תרחיש

עם כל הרצון הטוב, לעיתים לא פעילות גופנית ולא מצב בריאותי יכולים להוביל להריון ומסיבות רבות. נשים יכולות לסבול משלל תופעות מולדות ולא מולדות שימנעו מהן כניסה להריון, לעיתים גם ללא הסבר פיזי ידוע. אמנם כל אישה מצפה שכשהיא תנסה להיכנס להריון הדבר יבוא לה בקלות, אך המציאות מלמדת שלא כך תמיד הדבר. למרבה המזל אנו חיים בעידן בו ישנן אפשרויות רבות שעומדות בפני משפחות, יחידים וזוגות להביא ילד לעולם, ובמדינה שלנו ישנה גם תמיכה רחבה מצד המדינה בהליך. על פונדקאיות ועל תרומת ביצית כבר שמעתם? 

לבחון את כל האפשריות כי הן רבות

בעידן של היום יש סוגים רבים של משפחות, ודרכים רבות להקים אותם. בשלב הראשון כשלא מצליחים להיכנס להריון הרופא יכול לדבר עם ההורים לעתיד על האפשרות של תרומת ביצית או תרומת זרע, הכול בהתאם לצורך הרפואי. במידה וגם ניסיונות אלה אינם צולחים או במקרה שבו האפשרות כלל לא עומדת על הפרק, ישנה האפשרות של פונדקאות. נשים פונדקאיות יכולות לשאת את העובר הביולוגי של הזוג או של האם לעתיד או לשאת עובר מתרומת ביצית, וכמובן שגם עומדת האופציה של אימוץ כאן בארץ או בחו"ל. הבחירה בין נשים פונדקאיות ובין אימוץ צריכה להיות אינדיבידואלית, כל אחד ואחת על פי רצונם ושאיפותיהם. בסופו של דבר כדאי לזכור שמשפחה היא משפחה, תינוק הוא תינוק, ואפשר להגיע אל החלום במגוון רחב של דרכים יצירתיות.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!