מדריך לאבא בחדר לידה


מדריך לאבא בחדר לידהכמעט בכל קורס הכנה ללידה יש חלק שבו מדברים על מקומו של האב לא רק בתהליך ההריון המופלא ששני בני הזוג עוברים זה לצד זה, שבוע אחרי שבוע, אלא גם ברגע האמת, הרגע לו ציפינו יותר מכל במשך 9 חודשים ארוכים ומלאי חוויות, רגע הלידה.

אינספור בדיקות, מתחים, לחצים, נשימות עמוקות ביחד, מגע, צילומים, בחילות, הקאות, כאבי גב, נפיחות שבסופו של דבר מובילים אותנו היישר בפתח דלת בית החולים, לרוב תוך כדי צירים, שלב ששווה להגיע אליו מוכנים ולהבין מה מצפה לנו. אם נדע מראש איך אפשר להקל על היולדת ומה תפקידו של האדם הקרוב אלינו ביותר, אדם שבעוד תקופה קצרה יהפוך גם הוא להורה נוכל להנות מעוד חוויה משותפת ביחד וכך גם כדאי להסתכל על זה.

כמה גברים נמצאים בחדר הלידה?

נתונים סטטיסטיים מראים כי מעל 90% מהגברים נוכחים בחדר הלידה ולוקחים חלק מלא בכל התהליך. מה שבטוח הוא שבעבר זה ממש לא היה כך ומדובר בשינוי שהתרחש ב-50 השנים האחרונות.

מה התפקיד של האב בחדר הלידה?

תפקידו של האבא בחדר הלידה הנו ברור, מהותי, מרכזי והוא להעניק תמיכה נפשית ונוחות לאישה היולדת, לאמא. תמיכה נפשית לצד תיווך, סנגור וסיוע יהפכו את הלידה לקלה יותר. הרי אם אנחנו האבות כבר שם, אז למה שלא נראה מעורבות ונכונות לעזור.

המפתח לנוכחות אופטימלית של האב בחדר הלידה הוא ׳קריאה׳ מלאה של בת הזוג תוך כדי התהליך. ממש כמו שכל אישה חווה הריון בצורה אחרת לגמרי, כך כל אחת חווה לידה באופן שונה ומאוד חשוב להיות קשובים לזה.

בעוד יש נשים שזקוקות למתן אנרגיה על ידי דיבור ועידוד, אחרות זקוקות לשקט, נרתעות ממגע ולכן תוך כדי הלידה יש להתאים את מתן העזרה בהתאם לצרכים של האישה היולדת, זה מאוד חשוב במטרה להפוך את התהליך הזה לכמה שיותר קל.

אבות יקרים, הכינו את עצמכם ללידה

כן לא רק האשה מכינה את עצמה ללידה, מקפידה לבצע תרגילי יוגה ופילטיס, מתיחות, לחזק את שרירי רצפת האגן ולתרגל נשימות, מדיטציות ודמיון מודרך ללידה.

גם אתם האבות צריכים לעשות הכנה מוקדמת. קריאת חומר מקצועי על תהליך הלידה יסייע לכם להבין למה לצפות, יכין אתכם מבחינה נפשית ורגשית, ממש כמו שאתם עוברים על החומר לפני פגישה חשובה מול לקוח, רק עם הרבה יותר רגש ואכפתיות.

דברו עם אבות אחרים

טיפ מעולה ששווה ליישם הוא פשוט לשוחח עם חבר אחד או שניים, כאלה שכבר עברו את זה ויש להם ילדים ולשמוע מהם איך זה מרגיש.

אתם מכירים את בת הזוג שלכם הכי טוב

הביאו משהו לחדר הלידה שעשוי להרגיע את בת הזוג שלכם. נר, שמן עם ריח שהיא אוהבת, כרית מפנקת, מגבת, תמונה, מוזיקה… היו יצירתיים, כל דבר שאתם חושבים שיכול להקל עליה.

במקביל, בזמן שמתחיל ציר כדאי למרכז את תשומת הלב של בת הזוג בכדי להסיח את דעתה מהכאב. דיבור, עיסוי, סיפור בדיחה, זיכרון או חוויה שלכם ביחד, כל דבר. בין הצירים נחים, בציר עושים משהו להסחת דעת. זה מאוד מאוד עוזר.

רוגע זה שם המשחק

מדובר בסיטואציה שיכולה פעמים רבות להלחיץ ולהכניס המון מתח לגוף. לכן אבות רגועים מצליחים להעביר את הרוגע הזה לבת הזוג שלהם ואין מה לומר, זה פשוט עובד.

לסיכום, חדר הלידה יהפוך לכמה שעות לבית שלכם ולכן חשוב להרגיש בו בנוח, לנסות לשמור על קור רוח וכן… גם לספוג אם צריך, להעלות חיוך על הפנים ולא להיכנס לעימותים. זכרו לאורך כל הדרך מה בת הזוג שלכם עוברת ונסו לשים את האגו בצד.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!