תרגילים לזירוז לידה – הטיפים המועילים ביותר לזירוז הלידה


כדור פיזיוכל אישה בהריון מחכה ומצפה לרגע בו תסיים לספור 9 חודשים מלאים. מרבית מן הנשים מתחילות כבר להיות על "קוצים" כאשר השבוע ה 38 מגיע אל קיצו ואין כל סממן להתפתחות של לידה. מה עושים? כיצד ניתן להניע את הגוף לקראת מצב של לידה?

האם יש אפשרות לעזור לצירים להגיע? לרפואה הטבעית יש כמה עצות מועילות וכמה תרגילים שיוכלו לעורר את הגוף ולהכין אותו לקראת הלידה.

עיסוי וגירוי של הפטמות

למה? ישנה סברה כי עיסוי וגירוי של פטמות משחררת את הורמון האוקסיטוצין, אותו הורמון אשר אחראי על תחילתם של הצירים.

איך? יש לעסות ולגרות את הפטמה בעזרת כף היד, כאשר זו, חולשת לא רק על הפטמה אלא גם על העטרה. את העיסוי יש לבצע במשך 15 דקות לכל פטמה, שלוש פעמים ביום.

הליכה מרובה

למה? על מנת שהתינוק יתמקם קרוב אל תעלת הלידה, יש צורך ביצירה של לחץ, כמו שהצירים מבצעים. בכדי לזרז את התהליך, ההליכה מאפשרת מצב אידיאלי להתבססות של הראש במורד צוואר הרחם.

איך? אין צורך בהליכה ספורטיבית ומהירה, בכל זאת…בסוף החודש התשיעי, כאשר נפח הדם עולה, כך עולה גם הדופק, ולכן הליכה מתונה במשך חצי שעה מאפשרת להניע את הגוף ולסייע לעובר להתמקם נמוך לקראת הלידה.

אפשרות נוספת ומומלצת היא הליכה על יחפה על החול. הקימורים של כפות הרגליים בעת המגע עם החול מאפשרים גם סוג של עיסוי רפלקסולוגי וגם מאמץ.

כדור פיזיו

למה? ישיבה על כדור פיזיו מחייבת אותנו להניע את האגן על מנת ליצור שווי משקל, הנעת האגן מאפשרת לעובר להתמקם במורד צוואר הרחם.

איך? ניתן לרכוש כדור פיזיו בכל חנות לאביזרי ספורט, וגם ברשתות המוכרות מוצרים לאמהות ותינוקות. ישיבה על הכדור במשך היום לא רק תקל על כאבי הגב, אלא גם תאפשר את ביסוס העובר במקום הנכון לקראת הלידה.

תנועה וריקוד

למה? בהחלט יכול להיות שאת לא במצב למסיבות המוניות, אבל מוזיקה שתגרום לך להזיז את הגוף באופן חופשי בהחלט תתרום ותזרז את ההתקדמות של העובר כלפי חוץ.

איך? בחרי לך את המוזיקה האהובה עליך ותתחילי לנוע, אין צורך לקפץ או לעשות תנועות מסובכות, גם טלטול עדין של האגן מצב לצד ואפילו ריקודי בטן יוכלו לעזור.

עליה וירידה במדרגות

למה? אחד מהתרגילים הפשוטים והמומלצים ביותר לזירוז של לידה היא באמצעות עליה וירידה במדרגות. החוסר סימטריה שנוצרת בפעולת העליה והירידה במדרגות מאפשרת גם היא את התבססות העובר בתוך האגן.

איך? מצאי חדר מדרגות מאוורר ופשוט התחילי לעלות ולרדת, מומלץ לעשות זאת כאשר בכל פעם הגוף מוטה אל הכיוון הנגדי של הרגל, באופן זה ניתן ליצור חוסר סימטריה רחב יותר, אשר יתרום לפעולת הזירוז.

תרגול יוגה

למה? היוגה מחברת בין המחשבה לבין הגוף, ופעילות גופנית מודרכת ומכוונת מטרה, כמו קידום צירים וזירוז הלידה, בהחלט יכולים להוות אופציה טובה.

איך? אפשר כמובן לקחת שיעורים אישיים לתרגול של יוגה לזירוז לידה, אבל יש גם כמה תרגילים שתוכלי לעשות לבד בבית: עמידה על שש תוך קימור ושחרור הגב או תנוחת חצי עמידה – חצי כריעה המאפשרת את הפתיחה של צוואר הרחם.

תרגילים לזירוז טבעי של לידה יכולים לסייע בתהליך קידום הלידה, יחד עם זאת, חשוב לזכור, כי לא מומלץ להאיץ את השעון טרם הזמן, ויש לאפשר לכל עובר את מלוא הזמן ברחם.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!