דולה לי

הכנת תיק לבית החולים

הכנת תיק ללידהברוב המקרים, אם לא מדובר בניתוח מתוכנן, הצירים מאותתים על כך שהגיעה העת למהר לבית החולים, כשהיולדת כלל לא ערוכה לכך משום בחינה אפשרית.

לרוב מדובר בסצנה סוערת במיוחד שבה בני הזוג מתרוצצים בין חדרי הבית, מנסים לארוז תיק גדול עם כל מה שצריך לקחת ובסופו של דבר מגלים כי בעצם ארזו אך ורק פריטים בלתי נחוצים, בזמן שכל מה שהיה חשוב לארוז, נשאר בבית. כדי למנוע עסק ביש שכזה, טוב תעשו אם תכינו תיק לבית החולים כמה שיותר מוקדם ולמעשה מומלץ לארגן תיק שכזה כבר בשבוע ה-32 להיריון.

ויפה שעה אחת קודם

היתרון של ארגון התיק מוקדם, בא לידי ביטוי בכך שלאורך הזמן ייתכן שיעלו בזיכרון פריטים נוספים שלא נארזו. מן הסתם כאשר שומרים את האריזה למועד מאוחר או לרגע האחרון, כל מה שנשכח באריזה, ככל הנראה יישאר מאחור.

בנוסף, ככל שיעבור הזמן, כל דבר הכרוך בהתארגנות, אריזה, קיפול וארגון, יהיה קשה יותר, מאתגר יותר ומסורבל הרבה יותר. לכן מומלץ לדאוג לארגון התיק כמה שיותר מוקדם. כמו כן אמנם רוב הלידות מתרחשות בין השבוע ה-36 ל-40, אך חלק ניכר מהאשפוזים ואזעקות השווא, מתרחשים בשלב מוקדם יותר וכבר החל מהשבוע ה-32. הכנה מוקדמת של התיק תתרום גם כן לשקט הנפשי ותאפשר ליולדת להסיר דאגה אחת לפחות מלבה.

פריטים חשובים שיש לארוז לחדר הלידה

פריטים חשובים שיש לארוז לשהות במחלקה

מה אין צורך לארוז?

רבים לא יודעים זאת, אך כיום מתרחשות גניבות רבות בבתי חולים בישראל. הואיל וראשיהם של בני הזוג יהיו טרודים בנושאים הקשורים ללידה, ישנו סיכוי לא רע שגורמים עוינים ינצלו זאת לטובתם.

לאור זאת, מומלץ להשאיר בבית פריטים יקרים שאינם נחוצים כמו מחשבים ניידים, מחשבי לוח, תכשיטים יקרי ערך ועוד. בנוסף, כל עוד בן הזוג נשאר בבית החולים ודואג ליולדת, אין סיבה שתביא ארנק ובמיוחד לא כרטיסי אשראי.

Exit mobile version