מחלות בדרכי הנשימה בקרב נשים בהריון


ברונכיטיסנשים רבות חוות מחלות בדרכי הנשימה וקשיי הנשימה, גם אם לפני ההריון מעולם לא סבלו מבעיות אלו. הסיבות לכך יכולות להיות רבות ומגוונות, ובמרבית המקרים, בעזרת טיפול מתאים והשגחה ניתן להמשיך את ההריון בצורה בריאה.

הסיבות למחלות בדרכי הנשימה בהריון

הגוף חווה שינויים רבים במהלך ההריון, גם שינויים הקשורים למשקל של הגוף, לנפח הדם שעולה וגם לרמת ההורמונים. במהלך ההריון האיברים הפנימיים מפנים את מקומם לטובת הרחם שגדל, וכבר בשבועות הראשונים להריון בית החזה עולה גלפי מעלה, על מנת לספק לריאות כמות חמצן גדולה יותר.

הורמון הפרוגסטרון גורם לגוף להיות רגיש יותר לרמת הפחמן הדו חמצני הנמצאת באוויר, ולמרות שתופעות אלו הינן חשובות למהלך התקין של ההריון, ישנן נשים אשר יחווה בעיות או מחלות בדרכי הנשימה הדורשות טיפול והשגחה.

קשיי נשימה ואסתמה בהריון

כאמור, קשיי נשימה במהלך ההריון הם דבר שבשיגרה, ואצל מרבית מן ההרות ניתן יהיה להמשיך ולהתנהל כרגיל, תוך שימת דגש על מנוחה והפחתה בפעילות גופנית מאומצת.

יחד עם זאת, יש צורך במעקב, על מנת למנוע מצב של סיבוכים או של פגיעה במהלך התקין של ההריון. כאשר מדובר באסתמה בהריון, בין אם זו אובחנה טרום ההריון או פרצה במהלך ההריון, ניתן להתאים טיפול תרופתי הבטוח לשימוש. כמו כן, מומלץ להימנע משהייה באזורים העשויים לגרום להתקף אסתמה.

ברונכיטיס בהריון

אחת מן המחלות בדרכי הנשימה הנפוצות ביותר, גם בקרב נשים הריוניות. הסיבות לכך יכולות להיות כתוצאה מוירוס, חשיפה לחומרים העשויים לגרום לדלקת בסימפונות וכמובן עישון.

התאמה של טיפול תרופתי לברונכיטיס מאפשרת את הריפוי הדרוש. כאשר מדובר בסיבוך של ברונכיטיס, אשר לא טופל כראוי, ישנו חשש להיפרדות שלייה ולפגיעה בעובר, ולכן, במקרים אלו, ייתכן ויהיה צורך באשפוז ובהשגחה בבית החולים.

דלקת בדרכי הנשימה בהריון

דלקת בדרכי הנשימה היא למעשה סוג של שפעת או התקררות, הסיבות לכך יכולות להיות חיידקיות או ויראליות. במרבית המקרים אין כל התוויה רפואיות מיוחדת, מלבד מנוחה ושימוש במשככי כאבים המותרים לשימוש בהריון, כדוגמת אקמול. במידה ויש חום גבוה, מומלץ לפנות אל הרופא המטפל, מאחר וייתכן ויש צורך בלקיחת אנטיביוטיקה להתמודדות עם החיידקים. ישנן תרופות אנטיביוטיות המותאמות ובטיחות לשימוש בזמן ההריון.

מתי להגיע לבית החולים?

מחלות בדרכי נשימה עשויות לגרום לתופעות שונות אליהן יש לשים לב, ומומלץ לפנות אל בית החולים בכל מקרה בו חשים דופק לב מואץ את אי סדירות בקצב הלב, כאבים בחזה וקושי נשימה גם במנוחה. במקרים אלו יש צורך בבדיקות ובהשגחה בבית החולים, בכדי לאבחן את המצב הבריאותי ולאפשר את בריאות האם והעובר.

מניעת מחלות בדרכי הנשימה

הקפדה על אורח חיים בריא, בעיקר בתקופת ההריון, הינה חשובה מאוד. לכל אישה בהריון מומלץ לקבל חיסון נגד שפעת, חשוב מאוד להקפיד על סביבה נקייה ומאווררת, להימנע מהימצאות בסביבה בה יש חומרים מסוכנים, כמו פיח או כימיקלים וכמובן יש להימנע מעישון ושתיית אלכוהול בכל תקופת ההריון. כל אלו, עשויים לסייע לגוף ולדרכי הנשימה להתמודד באופן נכון עם העומסים אותם חווה הגוף במהלך ההריון.

מחלות בדרכי הנשימה עלולות לתקוף אותנו במהלך ההריון. הימנעות משהייה בסביבה העשוייה לעורר מחלות מסוג זה, שמירה על חללים מאווררים, תזונה נכונה ופעילות גופנית מתונה, תאפשר לנו למזער את הסיכויים לחלות במחלה בדרכי הנשימה בתקופת ההריון. במידה וישנו קוצר נשימה או בעיה נשימתית, יש לגשת אל הרופא המטפל על מנת לאבחן את המצב ולהתאים את הטיפול.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!