Site icon דולה לי

כיצד נזהה אם חווינו רשלנות רפואית בהיריון ובלידה?

אחד המצבים שרבים מאיתנו חוששים ממנו הוא קבלת טיפול לקוי מצוות המטפל בנו ושאנחנו צריכים לסמוך עליו, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר במקרה של רשלנות רפואית בהיריון או בלידה, שעלול לגרום נזק בלתי להפיך ליולדת או לעובר. אם אתן חוששות שהטיפול שקיבלתן במהלך ההיריון או בלידה לא היה תקין, או שאתן רוצות לדעת מראש כיצד נראית רשלנות רפואית במצבים האלו – כדאי שתקראו את המאמר הבא.

 

מהי רשלנות רפואית בהיריון או בלידה?

נתחיל בהגדרה היבשה – רשלנות רפואית היא כל מקרה שבו הגורם המטפל לא פעל ברמת הזהירות המצופה ממנו, והטיפול שנתן גרם לנזק שלא היה נגרם למטופל בטיפול תקין. רשלנות רופאית מזכה את המטופלים בפיצויים גם אם לא הייתה כוונת זדון של הגורם הרפואי לפגוע במטופל.

רשלנות רפואית בהיריון או בלידה היא כל טיפול לא הולם שחרג מסטנדרט הזהירות המצופה מהמטפלים, וגרם לנזק חמור ולעיתים גם בלתי הפיך לאם או לתינוק. אם אתן רוצות לפתח מודעות בנושא, או שאתן חוששות שקיבלתן במהלך ההיריון או בלידה טיפול לא הולם, כדאי להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום כדי לשקול צעדים עתידיים ולהגיש תביעה לפיצויים בעת הצורך.

 

סימנים לזיהוי רשלנות רפואית בהיריון או בלידה

לא כל מקרה שבו העובר או התינוק אינם בריאים לחלוטין נחשב למקרה של רשלנות רפואית, אך סמכו על האינטואיציה שלכן בנושא. לפניכן כמה דוגמאות למקרים הנחשבים לרשלנות רפואית בהיריון או בלידה:

 

הגשת תביעה על רשלנות רפואית וקבלת פיצוי

מקרים של רשלנות רפואית בהיריון או בלידה, בייחוד כאלו שהנזקים שנגרמו מהם חמורים, יכולים לזכות את המטופלים בסכומי כסף נכבדים. לשם כך כדאי להתייעץ עם עורך דין, שיעזור לכן להעריך את שווי הפיצוי שמגיע לכן וילווה אתכן לאורך תהליך הגשת התביעה. הוא יציין אילו מסמכים תצטרכו להציג כהוכחות לפגיעה (תיעוד של הטיפול, היסטוריה רפואית שלכן ועוד), יפנה לחוות דעת של מומחה רפואה בתחום כדי לבסס בצורה מקצועית את הטענה לפגיעה, וינחה אתכן בכל מה שקשור להליך התביעה עצמו – את מי תובעים, לאן מגישים את התביעה ועוד.

 

סיכום

רשלנות רפואית בהיריון או בלידה היא לא מקרה נפוץ, אך יש נשים הנאלצות להתמודד עם טיפול לקוי ועם השלכותיו עליהן ועל התינוק. כדי לוודא שאכן חוויתן מקרה של רשלנות רפואית, כדאי להתייעץ עם עורך דין מומחה שיעזור לכן להבין אם יש עילה ומהו גובה הפיצויים שתוכלו לקבל.

Exit mobile version